3 289 läst · 39 svar
3k läst
39 svar
Går det att rädda balkongen? [Bilder] [Katastrof]
D
Den ofrivillige klåparen
Medlem
· 1 025 inlägg
Den ofrivillige klåparen
Medlem
- 1 025 inlägg
Av mig har du inte fått råd. Dessutom finns många som är kunnigare här. Men du avfärdar alla goda råd du får och kör ditt egna race ändå, så varför låter du människor slösa tid på dig genom att starta en massa trådar? Jag trodde allvarligt du var ett troll i trall-tråden.Skumpe skrev:
Troll i trall? Nej jag fick bra hjälp och trallen blev fin!D Den ofrivillige klåparen skrev:
Går väl alldeles ypperligt, lägg på t.ex denna:Skumpe skrev:
https://www.byggmax.se/ytpapp-glaci...MIpNm_8vriiAMVhFyRBR2zGC-CEAQYASABEgIxpvD_BwE
Ja arbetet blev större såklart men jag har fått ner delar av räcket och rivit lite panel.
Fattar inte hur de har fäst reglarna (?) i bärlinan (?) på väggen.
Den yttersta regeln ser lite sliten ut, borde jag byta ut den?
Fattar inte hur de har fäst reglarna (?) i bärlinan (?) på väggen.
Den yttersta regeln ser lite sliten ut, borde jag byta ut den?
Aha ok ja det verkar logiskt.GoC skrev:
Vad tror du om regeln då?
Kanske ska låta den vara om det är som du säger. Kanske i princip måste riva hela balkongen för att få bort den?
Du kan väl sticka med en kniv i den och känna om den är murken.Skumpe skrev:
Att den är grå och svart brukar bara vara på ytan.
Vill du ”säkra upp” så skruva dit en extra regel på insidan av den befintliga. Dumt att börja riva i onödan och skaffa sig onödigt arbete
Ja du har rätt. Jag har redan skaffat mig mycket extra arbete med det här ska du veta. Men det blir bra till slut. Det blir det alltid.GoC skrev:
Tack för svar!
Uppdatering
Fortsätter riva och kan konstatera att allt är i princip spikat i ändträ och det har börjat glida ur lite och skapat glipor.
Jag kan inget om balkonger men det hade väl varit bättre att använda balkskor?
Är det ok att spika i ändträ? I förlängningen sitter ju räcket i något som är spikat i ändträ och där det nu blivit en glipa.
Jag kommer byta en regel ytterst också för den såg inte bra ut. Den är slut.
Man har också använt jäkligt märkliga spik för att fästa den här plattan, förstår inte riktigt varför man valt dessa (det är INTE skruv. Skallarna är nästan helt släta, den är trasig i spetsen).
Fortsätter riva och kan konstatera att allt är i princip spikat i ändträ och det har börjat glida ur lite och skapat glipor.
Jag kan inget om balkonger men det hade väl varit bättre att använda balkskor?
Är det ok att spika i ändträ? I förlängningen sitter ju räcket i något som är spikat i ändträ och där det nu blivit en glipa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag kommer byta en regel ytterst också för den såg inte bra ut. Den är slut.
Logga in
Skapa konto
Man har också använt jäkligt märkliga spik för att fästa den här plattan, förstår inte riktigt varför man valt dessa (det är INTE skruv. Skallarna är nästan helt släta, den är trasig i spetsen).
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "ankarskruv"
Ankarskruv
Ankarskruvar är speciella skruvar som används främst för att fästa och förankra byggbeslag och andra konstruktionskomponenter. Dessa skruvar är kända för deras styrka och stabilitet.
Läs mer