Vi har lite problem med att putsen släpper från väggen på vårt garage. Det släpper inte i sockeln men i den vitputsade delen cirka en meter upp. Jag vill gärna försöka fixa det själv. En byggare tipsade om att "prima" först och sen måla tre lager, där det sista lagret bör täcka hela väggen för att undvika färgskillnader. Givetvis börja med att borsta bort all lös putsfärg.
Vad behöver jag köpa för färg? Mest lämpade verktyg för att applicera primer/färgen?
Se film där jag smular sönder kakor som lossnar. Det är smuligt, inte segt.
Tacksam för hjälp!
Mvh Henrik
Vad behöver jag köpa för färg? Mest lämpade verktyg för att applicera primer/färgen?
Se film där jag smular sönder kakor som lossnar. Det är smuligt, inte segt.
Tacksam för hjälp!
Mvh Henrik
Jo jag har också intresserat mig för grundorsaken, men det är lossnad puts runt hela den byggnaden. Inte specifikt kring detta hörn. Sen ska jag nog be en spolfirma rensa och filma dagvattnet ändå.
Men mitt huvudbry nu är vilken färg / metod jag ska använda för att återställa det som fallit bort. Några tankar?
Men mitt huvudbry nu är vilken färg / metod jag ska använda för att återställa det som fallit bort. Några tankar?
Kan jag också tänka mig. Att allt är målat i fel färg. Och förstår att det inte är putsen i sig, utan färgen som flagnar.
Tillbaka till grundfrågan; vad ska jag köpa för färg att måla med?
Tillbaka till grundfrågan; vad ska jag köpa för färg att måla med?
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 018 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 018 inlägg
Ta en spackel och skrapa bort allt som är löst, sen får du putsa ihop det.H Henke_1981 skrev:
Och sen Färga/måla.
Liknande trådar
-
Vad är bästa tillvägagångssätt att laga sprickor i putsen på mitt stall?
Fasad -
Hur laga (eller måla) denna fuktskada på putsen?
Fasad -
Laga putsen på sockel
Fasad -
Laga hål i putsen på väggen, innomhus...
Byggmaterial & Byggteknik -
Laga putsen för att sedan kakla vägg i tvättsuga
Byggmaterial & Byggteknik