Håller på att fixa i ordning en gammal blomsterkyl. Och hittar inga orginaltillbehör till den. Har inga konsoler till hyllor och undrar vilka system som har samma avstånd mellan hålen i skenan?
Det är enkelskena med avstånd 32 mm mellan hålen.
Bifogat bild (den visar 2 skenor bredvid varandra)
Det är enkelskena med avstånd 32 mm mellan hålen.
Bifogat bild (den visar 2 skenor bredvid varandra)
Kan fortfarande bara hitta Väggskena med dubbla rader av hål med avstånd 32 mm. Eller Väggskena med enkel rad med avstånd 50 mm.Demmpa skrev:
Det jag letar efter är konsoler som passar i Väggskena med en/enkel rad med hål där avståndet är 32 mm.
Hittade denna konsoll också, men där stod det inte mycket om vilken hålavstånd den har, bara "standard" 🤔.E Eva PM skrev:
https://omni-retail.se/konsol-till-tra-glashylla-430.html
Tittar man på att hålen är ute på kanten på skenan så borde det vara detsamma på konsolen.
Jag gissar att det är butiksinredningsfirmorna man ska leta vidare på.
Tack för detta tipset. Kollade vidare på deras hemsida och det verkar som att alla deras hyllsystem har en hålfördelning enligt europastandard (32 mm), så där har jag ett alternativ som nog kommer funka 😀D Danne824 skrev:
Den typ ( enkel ) du är ute efter har jag och det är 32 mm, med dom enkla måste dom skruvas i hyllan för att inte bli vingliga i sidled. Dom med dubbla hak är stadigare i sidled och enkla har bara en hake. Verkar vara lite standardmåty på hakningen.E Eva PM skrev: