Vad är det för skillnad på dessa tre ventiler och det jag undrar över är om Ta TRV 2 DN 10 passar på mitt rör som är 17 mm har idag äldre danfoss se sista bild den är utan termostat näst sista bilden visar vilken termostat jag har tacksam för alla svar har även några andra ventiler se bilder anledning att jag hoppas på att TA TRV 2 ska passa hitta en sida där dessa kostar 35 kr styck så det är för att vara ekonomisk
Det är tre olika tillverkare, TA, Danfoss & MMA, olika typer/storlekar på anslutningen för termostaten.
Alla tre har förinställning
Bild 5 & 6 visar en MMA VR-10, alltså tredje termostatventilen men utan förinställning.
Helst bör alla termostatventiler ha förinställning samt injusteras för att få bästa temperaturhållningen samt bäst driftekonomi.
Bild 5 & 6 visar en MMA VR-10, alltså tredje termostatventilen men utan förinställning.
Helst bör alla termostatventiler ha förinställning samt injusteras för att få bästa temperaturhållningen samt bäst driftekonomi.
Att bild 5-6 är mma det har jag hittat frågan är ju om Ta TRV 2 DN 10 passar mitt rör som är sista bilden röret är 17 mm alltså 3/8 och vid toppen 22mm 1/2Demmpa skrev:Det är tre olika tillverkare, TA, Danfoss & MMA, olika typer/storlekar på anslutningen för termostaten.
På de tre första bilderna så är TA dyrast och MMA billigast, 209:- kontra 168:-, gällande pris per enhet sen kan frakt, exp.avgifter etc tillkomma.
Har du tänkt byta alla termostatventiler samt alla termostater?
Har du tänkt göra förinställningen på varje termostatventil?
Har du tänkt byta alla termostatventiler samt alla termostater?
Har du tänkt göra förinställningen på varje termostatventil?
Jag Hittade ta trv 2 på utförsäljning så jag kommer betala runt 90 med frakt sen löser det sig med termostat nej jag ska inte byta alla bara den som är trasig så jag kan få värme på toalettenDemmpa skrev: