LoweW
T Tomasmexitegel skrev:
Hej. Hur går det? Har du förresten hittat något bra ställe att köpa glaset på?
T Tomasmexitegel skrev:
Hur går arbetet?
Ursäkta sent svar!

Har haft fullt upp med andra projektet men har fortsatt med att skissa och fundera på't emellanåt. Just nu är jag inne på att fälla in några fläktar på baksidan för att öka konvektionen. Det svåra med det blir att byta ut fläktarna om de skulle gå sönder.

Glas har jag inte kikat på mer, men räknar med att de flesta glasmästare har möjlighet att ta in det i sortimentet när det blir dags.

Hur går det för dig? 😃
 
  • Gilla
Tomasmexitegel
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Ursäkta sent svar!

Har haft fullt upp med andra projektet men har fortsatt med att skissa och fundera på't emellanåt. Just nu är jag inne på att fälla in några fläktar på baksidan för att öka konvektionen. Det svåra med det blir att byta ut fläktarna om de skulle gå sönder.

Glas har jag inte kikat på mer, men räknar med att de flesta glasmästare har möjlighet att ta in det i sortimentet när det blir dags.

Hur går det för dig? 😃
Hej.
Jag förstår, har själv satt inomhusarbetet på paus i sommar.
Han dock med att recykla en mangel på dryga 100år, som numera är ett vedställ.
Ang fläktar så kommer jag ha tvärströmsfläkt. Denna kommer kunna bytas/eller vad man vill göra om man tar ut kassetten och den är förhållandevis tyst.
Har provat några olika, slutade med att jag ropade in en från tradera.
Men som det ser ut nu så är det långt fram tills det blir klart.
Eldar under tiden med öppen brasa.
Delar med mig av vedstället. Just nu fyller jag i bokstäverna.
 
  • Återvunnen mangel från 100 år sedan omgjord till vedställ, fylld med staplad ved och med en liten krukväxt placerad på översta hyllan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Återanvänd mangel från Hjalmar Collin & Co omgjord till vedställ med guldfärg, pensel och snusdosa på träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gamla delen av en mangel omgjord till ett vedställ, med trävalsar, grön metallram och handtag, placerad inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.