979 läst · 22 svar
979 läst
22 svar
Varför är mitt ena fönster fastskruvat och hur kan jag öppna det?
Är du säker på att det är dessa skruvar som gör att inte fönstret går att öppna?Goldfarmer skrev:
Borde ha blivit skador på karmen när man skruvade i dessa skruvar.
Det kan ha "hänt något" med fönsterkarm-lås-gångjärn vilket gör att fönstret inte kan öppnas utan att det blir missöden, och därför har man blockerat möjligheten att öppna.
Nej, det finns inget brytskydd på utsidan. Korrekt, lägenheten ligger en halvtrappa upp från markplan, men det känns märkligt att just detta fönster, av alla, inte går att öppna. Det är värt att nämna att detta fönster är det enda med skruvarna jag nämnt, vilket fick mig att tro att det kunde vara orsaken.D Danne824 skrev:
Okej, det ser ut som det är skruvar till någon metall list.Goldfarmer skrev:
Jag vet inte hur länge du har haft lgh men om du just flyttat in och inte har någon historik med fönstret och att du inte måste öppna fönstret nu vänta tills luftfuktighet blir lägre.
Trä sväller vid hög luftfuktighet som nu, lägst brukar det vara januari/februari.
Jag tänker om du måste göra skador på fönstret när du skruvar ut skruvarna måste det blivit skador när man satte dit dem om fönstret var stängt.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Varför det två? Den ena på ca 110 cm från golvet…
Badrum -
Varför fungerar inte gardena 3000/4 pump för bevattning från brunn
Trädgård allmänt -
Varför dör bara ena trädet?
Häckar, Buskar & Träd -
Varför linjerar inte vagnstyckena?
Altan & Uteplats -
Varför startar inte min Gardena Sileno?
Robotgräsklippare