Hej! Det har spruckit en del runt ytterdörren. Så det lossnade en bit gips. Hur fixar man det på bästa sätt? Spackla? Med vad isådanafall? 🤔🙂Hur hade ni gjort?

• Spricka och lossnat gips runt ytterdörren, fotograferat från insidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur stor är glipan? Ser rätt stor ut, då hade jag tagit bort det gamla och först lagt i en bottninglist och sen en flexibel, övermålningsbar mjukfog. Bottningslisten är rund och det gör att fogen blir tunn på mitten vilket gör att det inte spricker.

• Gilla
Jimmpa och 1 till
  • Laddar…
D
Jag gillar foder. Jag hade satt foder.

Men du har även fått ett toppenalternativ av föregående skribent.

• Gilla
Jimmpa och 1 till
  • Laddar…
J Johan456 skrev:
Hur stor är glipan? Ser rätt stor ut, då hade jag tagit bort det gamla och först lagt i en bottninglist och sen en flexibel, övermålningsbar mjukfog. Bottningslisten är rund och det gör att fogen blir tunn på mitten vilket gör att det inte spricker.
Tack,! Glipan är ca 1cm bred

J Johan456 skrev:
Så tanken är att trycka in bottningslist i glipan, sen foga över och sen måla?

Så hade jag gjort. Bottningslist finns i många storlekar. Köp en som är lite större än glipan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.