747 läst · 5 svar
747 läst
5 svar
Ta ner kakelplatta utan att skada tätskikt
Hej,
Placeringen av handdukstorken blev fel.
Jag tänkte att hantverkaren får ta ner den och sätta upp den korrekt. Problemet är att det blir 4 skruvhål som inte används.
Går det byta ut dessa plattor utan att skada tätskiktet?
Standard 200x200 vit
Placeringen av handdukstorken blev fel.
Jag tänkte att hantverkaren får ta ner den och sätta upp den korrekt. Problemet är att det blir 4 skruvhål som inte används.
Går det byta ut dessa plattor utan att skada tätskiktet?
Standard 200x200 vit
Det tror jag…vår entreprenör byter kakel o klinkers i vårt badrum (ej helt klart). Så det är tydligen helt ok. Vår entreprenör korrigerar fogsprång..även i vårdområden 1. Och när WC skulle sättas upp sprack en platta.
Redigerat:
Låt hantverkare rätta o byta! Om det inte ens är i duschzon absolut inte ett problem.
Jag hade själv en lång diskussion med certifierad besiktning man om detta. Jag ville nämligen acceptera ett litet fogsprpng nära golvbrunnen. Men det fick jag inte som kund enligt honom och det skulle vara helt riskfritt att knacka loss o byta plattan.
Jag hade själv en lång diskussion med certifierad besiktning man om detta. Jag ville nämligen acceptera ett litet fogsprpng nära golvbrunnen. Men det fick jag inte som kund enligt honom och det skulle vara helt riskfritt att knacka loss o byta plattan.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 819 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 819 inlägg
Om det är tätskiktsfolie så finns det instruktioner för hur en skada på folien repareras men om det är rollat tätskikt så kan det inte repareras. Alltså om det är folie så gör det inget om det blir skadat när plattorna tas ner.D Derbyboy skrev:
Liknande trådar
-
Lyfta upp innerdörr, efter nytt golv
Bostadsrätt -
Fjärrdetonerade personsökare, walkie-talkies... WTF?
Övrigt Off Topic -
Byta till energiglas?
Fönster & Dörrar -
Källare eller platta på mark 60-80-talshus - riskkonstruktioner
Övrigt husrelaterat -
Slottsvred läcker, hur vet jag rördimensioner för att byta?
Värme allmänt