Tror du på global uppvärmning?

  • Ja

    671 Röster 74,2%
  • Nej

    199 Röster 22,0%
  • Kanske, utveckla svar i tråden

    34 Röster 3,8%
  • Antal röster
    904
BirgitS
Intet Intet skrev:
Nja. Att diskutera det uppenbara med någon som uppenbarligen tror att allt denna säger är uppenbart, trots att det uppenbarligen inte är det minsta uppenbart. Ja. Det är uppenbart inte lätt 😀.

Jodå, Birgit. Jag läste ditt inlägg. Flera gånger. Raset vid E6:an hade inget att göra med "klimatförändringen". Det var ett resultat av att mycket stora mängder fyllemassor olovligen dumpats ovanpå en sluttning av lera vilandes på en berghäll. En uppenbart perfekt rutchbana, med andra ord.
Att blanda in händelser orsakade av mänsklig aktivitet likt ovan i vilken klimatförändringsdiskussion som helst är uppenbart vilseledande.

P.s.
Du glömde ta med de lika relevanta rasen i Tuve, Surte och Lilla Edet samt översvämningen av Falsterbo för 100 år sedan.
Och hur tolkar du meningen "En del sånt här är normalt men när det blir allt mer så kostar det mer."?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Och hur tolkar du meningen "En del sånt här är normalt men när det blir allt mer så kostar det mer."?
För diskussionen. Totalt irrelevant och avsiktligt vilseledande för att stärka det egna narrativet
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
För diskussionen. Totalt irrelevant och avsiktligt vilseledande för att stärka det egna narrativet
Nej, det var inte irrelevant. Och definitivt inte jämfört med ditt inlägg som ju inte verkar ha något som helst annat syfte än att stärka ditt narrativ.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det var inte irrelevant.
Såklart det är! Hör det inte hit, hör det inte hit. Enkelt.
Du är nog bara väldigt ovan vid att bli ifrågasatt.
 
BirgitS
Intet Intet skrev:
Såklart det är! Hör det inte hit, hör det inte hit. Enkelt.
Du är nog bara väldigt ovan vid att bli ifrågasatt.
Haha, jag blir ifrågasatt hela tiden i forumet!

Dina inlägg som bara klagar på mig hör däremot inte hemma i forumet. Kanske brott mot några regler?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Haha, jag blir ifrågasatt hela tiden i forumet!
Och din reaktion är densamma 😀
BirgitS BirgitS skrev:
Dina inlägg som bara klagar på mig hör däremot inte hemma i forumet. Kanske brott mot några regler?

Nähä!
Du överdriver din betydelse. Jag klagar inte på dig. Däremot händer det att jag har en avvikande åsikt. Vi är ju trots allt i ett DISKUSSIONSFORUM. 😉
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
Jag klagar inte på dig.
Det har vi nog väldigt olika åsikt om.
 
Nu är jag ute på jobb. Den globala uppvärmningen är det inte många som tror på här. Eller så har de bara ett udda sätt att tackla den annalkande katastrofen, för här går 10 stora dieselmotorer dygnet runt, varken de behövs eller inte, bara för ingen ids stänga av dom.
Ännu ett exempel från verkligheten på att folks beteende inte ändrats. Trots arga Gretor och influgna politiker. Helt enkelt för att ingen bryr sig.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
för här går 10 stora dieselmotorer dygnet runt
Vad är syftet med dessa, om du kan berätta?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Vad är syftet med dessa, om du kan berätta?
Infrastrukturrenovering. Lagom vagt pga hög svansföring i miljödebatten. Precis som alla andra.
 
Intet Intet skrev:
Infrastrukturrenovering. Lagom vagt pga hög svansföring i miljödebatten. Precis som alla andra.
Du får nog sätt oss in i dina tankar, med lite fylligare beskrivning. Blir lite svår för oss andra.
 
trähandtag trähandtag skrev:
Du får nog sätt oss in i dina tankar, med lite fylligare beskrivning. Blir lite svår för oss andra.
Oss andra? Jag vet inte hur jag kan förtydliga mig mer. Vad är det du inte hänger med i?
 
Intet Intet skrev:
Nu är jag ute på jobb. Den globala uppvärmningen är det inte många som tror på här. Eller så har de bara ett udda sätt att tackla den annalkande katastrofen, för här går 10 stora dieselmotorer dygnet runt, varken de behövs eller inte, bara för ingen ids stänga av dom.
Ännu ett exempel från verkligheten på att folks beteende inte ändrats. Trots arga Gretor och influgna politiker. Helt enkelt för att ingen bryr sig.
Varför förvånar det mig inte? 🤔
 
Intet Intet skrev:
Oss andra? Jag vet inte hur jag kan förtydliga mig mer. Vad är det du inte hänger med i?
Jag tror inte någon hänger med på ditt ytliga svammel.

Vad det du menar?
 
  • Gilla
trähandtag
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.