Hej! Flyttade nyss in i ett radhus som. Värms upp av fjärrvärme. Lite senare påtalade grannen att vi har ett rör i vårt hus som är väldigt rostigt. Se bild. Detta är alltså retur-rör för elementen i huset.
Ska man anta att detta är lokalt rost och att övriga röret som går i princip runt i bjälklaget i hela huset mår bättre eller bör jag anta att det är lika illa på fler dolda ställen i huset jag inte kan se och byta ut hela värmerörsystemet?
Mvh
Ska man anta att detta är lokalt rost och att övriga röret som går i princip runt i bjälklaget i hela huset mår bättre eller bör jag anta att det är lika illa på fler dolda ställen i huset jag inte kan se och byta ut hela värmerörsystemet?
Mvh
Jag är ju otroligt okunnig i detta och har haft en rörmokare här som vill plugga dessa gamla rör och montera nya rör utanpåliggande på väggarna fram till alla element. Enligt honom kan det lika gärna vara lika illa eller värre på ställen som ligger under bjälklag. Hur ska man ställa sig till detta?
Räknas detta potentiellt som dolt fel trots att röret är synligt i tvättrummet? Grannen berättar att han flera gånger påtalat felet för tidigare ägarenIntet skrev: