Jag har en villa regulator.
När jag ställer det nedre reglaget på handen och +8 på den övre så öppnar den fullt, när jag vrider det undre vredet till solen och fortfarande +8 på vredet upp så stänger den.
Den blinkar fast sken, två snabba och sedan börjar dena om.
Vad är det som är fel?
När jag ställer det nedre reglaget på handen och +8 på den övre så öppnar den fullt, när jag vrider det undre vredet till solen och fortfarande +8 på vredet upp så stänger den.
Den blinkar fast sken, två snabba och sedan börjar dena om.
Vad är det som är fel?
Jag kan inte hjälpa dig, men det finns en tråd härJ johoda skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här har du manualen,
Om det är 25⁰ inne så håller även framledningstemperaturen 25⁰, om då reglercentralen vill att det bara ska vara 20⁰ i framledningstemperatur så vill reglercentralen stänga shuntmotorn/-ventilen, reglercentralen vet inte att ventilen är stängd, utan shuntmotorn har en intern brytare i sig som bryter spänningen vid hög belastning.J johoda skrev:
Ok,Demmpa skrev:Om det är 25⁰ inne så håller även framledningstemperaturen 25⁰, om då reglercentralen vill att det bara ska vara 20⁰ i framledningstemperatur så vill reglercentralen stänga shuntmotorn/-ventilen, reglercentralen vet inte att ventilen är stängd, utan shuntmotorn har en intern brytare i sig som bryter spänningen vid hög belastning.
Jag tycker att den borde öppna, framledningstempen är ju ca 22, enligt fotot och det översta vredet står på + 8.
Vad är det för utetemperatur?
Har du en multimeter så kan du koppla bort utegivaren samt framledningsgivaren från reglercentralen och mäta vilket motstånd givarna har.
Danfoss kör med PT1000-givare,
Det kan vara oxider mm på anslutningarna på själva givaren som gör att reglercentralen tror att det är varmare än vad det egentligen är.
Har du en multimeter så kan du koppla bort utegivaren samt framledningsgivaren från reglercentralen och mäta vilket motstånd givarna har.
Det kan vara oxider mm på anslutningarna på själva givaren som gör att reglercentralen tror att det är varmare än vad det egentligen är.
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Jag har ingen multimeter, men såhär ser det ut i min utegivare, det är 16 grader uteDemmpa skrev:Vad är det för utetemperatur?