Hej,
Jag undrar vad jag behöver göra för underarbete mot marken innan jag monterar ytterdörren?
Kan jag flytspackla och sedan lägga åldersbeständiga plast och sedan karm? Eller behöver jag gör nått mer?
Det är en springa med jord mellan fasaden och den stora stenplattan som ligger utanför dörren.
Jacob
Jag undrar vad jag behöver göra för underarbete mot marken innan jag monterar ytterdörren?
Kan jag flytspackla och sedan lägga åldersbeständiga plast och sedan karm? Eller behöver jag gör nått mer?
Det är en springa med jord mellan fasaden och den stora stenplattan som ligger utanför dörren.
Jacob
Ska bli intressant att höra, ska följa tråden.
Är väggen inte isolerad förresten?
Är väggen inte isolerad förresten?
Ja du behöver höja upp själva golvet under dörren det är bra om det kan bli högre än den utvändiga plattan jag skulle köpt handspackel..J Jacobq skrev:Hej,
Jacob
Sedan finns det typ syllgummi som blir bättre än plast under tröskeln som gör att det blir tätt mot drag och kyla..
Tack. Räcker det med 1 cm eller hur mycket behöver man vara över marknivån?R Rejäl skrev:
Angående syllgummi. Räcker det med det eller behövs annan isolering under tröskeln?
Det bästa är om klacken är lite högre än utsidan så att vatten inte kan tränga in.
Att plattan på utsidan inte är i våg kan vara för vattenavrinning för att slippa stående vatten på plattan men du bör kontrollera hur vatten rinner på plattan och att det inte rinner åt fel håll.
Mellan tröskel och klack räcker det att använda syllpapp.
Att plattan på utsidan inte är i våg kan vara för vattenavrinning för att slippa stående vatten på plattan men du bör kontrollera hur vatten rinner på plattan och att det inte rinner åt fel håll.
Mellan tröskel och klack räcker det att använda syllpapp.