R
L Lucas Bergkvist1 skrev:
Kan träullit mögla? Läst att det inte ska kunna mögla eller fuktskadas stämmer det? Tacksam för alla svar och tankar!
Vart har du tänkt att använda det?

• Gilla
Lucas Bergkvist1
  • Laddar…
Har haft en vattenskada källaren och rivit ut träpannelen . Och har en väg bakom med träullit och osäker om lär riva den med bakom den ät det ren betong !.

Claes Sörmland
Den ska inte kunna mögla eftersom träullen är omgiven av cement som med sitt höga pH hindrar påväxt av mikroorganismer.

Redigerat:
  • Gilla
Lucas Bergkvist1 och 1 till
  • Laddar…
Jätte tack !:) . Någon som vet om betong brukar dofta för rivit upp hela källaren fått bort mycket mögel men tycker ändå att doftar fuktig från källaren haft avfuktare i en vecka och ett rh värde på 45 så vet inte vad annars det kan va :s ?.

R
Jätte tack !:) . Någon som vet om betong brukar dofta för rivit upp hela källaren fått bort mycket mögel men tycker ändå att doftar fuktig från källaren haft avfuktare i en vecka och ett rh värde på 45 så vet inte vad annars det kan va :s ?.
Ja det kommer att lukta till du får på nya ytskikt eller träullit och puts..
Träullit är ypperligt att använda i dessa lägen..

C
Mögla har jag inte sett det göra, däremot bryts den med tiden ner till "bös" vid fuktpåverkan. Så dess förmåga att tåla fukt är i vissa fall klart överdriven.

Men bara den håller ihop som den skall så är det nog inga problem.

R Rejäl skrev:
Ja det kommer att lukta till du får på nya ytskikt eller träullit och puts..
Träullit är ypperligt att använda i dessa
Okey jätte tack för var lite orolig om fanns mer mögel kvar men är bara betongen jag hitta som doftar hitils luktar typ fukt liknande:)!

• Betonggolv med tecken på fukt eller mögelfläckar. En kniv med rött handtag ligger på golvet bredvid en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C cpalm skrev:
Mögla har jag inte sett det göra, däremot bryts den med tiden ner till "bös" vid fuktpåverkan. Så dess förmåga att tåla fukt är i vissa fall klart överdriven.

Men bara den håller ihop som den skall så är det nog inga problem.
Kanon jätte tack jo vägen håller ihop en lite ojämn dock ;/ men bra fäste när man prov spikar lite:)

R
Okey jätte tack för var lite orolig om fanns mer mögel kvar men är bara betongen jag hitta som doftar hitils luktar typ fukt liknande:)!
Vad ska du göra på träulliten?

R Rejäl skrev:
Vad ska du göra på träulliten?
Vet inte en om ska låta den vara kvar eller ta ner den :/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.