Råkade glömma kompressorn, en aerfast ac9210, ute när jag skulle avsluta innan regnet. Den stod ute hela natten i ruskvädret... Det är en ganska robust byggkompressor. Ska jag bara låta den stå inomhus en vecka innan jag försöker använda den eller ska jag göra något med den?

R
Ingen fara bara du tar in den och låter den torka, har den en utsläpps ventil i botten av tanken?

Puh... 😅

Jodå den har en utsläppsventil. Tänker att jag när jag våga dra igång den igen så får jag se till att tömma tanken ordentligt.

På byggen står kompressorerna utomhus och tuffar och går i alla väder utom riktigt kalla dagar

R
K kuntri skrev:
Puh... 😅

Jodå den har en utsläppsventil. Tänker att jag när jag våga dra igång den igen så får jag se till att tömma tanken ordentligt.
Ja gör det men gör det utomhus gör det kommer garanterat rostigt vatten ur tanken om du inte har tömt den nyligen..

R Rejäl skrev:
Ja gör det men gör det utomhus gör det kommer garanterat rostigt vatten ur tanken om du inte har tömt den nyligen..
Jag tömde tanken ordentligt innan jag glömde ta in kompressorn, så den borde inte ha så mycket fukt kvar.

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.