2 214 läst · 22 svar
2k läst
22 svar
Container eller Big Bags vi rensning av dödsbo
Jag förstår, men om det är grejor som legat i 30-40 år så kanske du vågar släppa detta direkt till firman som röjer.V Verelius skrev:
Så hade jag gjort. Och så gjorde farsan nu nyligen. De fyllde alla facken de kunde på tunnorna (vi har 4 fack) och sen samla de ihop allt som de ville ha till tippen. Så har du möjlighet att själv köra och orken så kan du samla allt.V Verelius skrev:
Sen om du kan pricka när sopbilen kommer så bör det inte vara större problem att kasta in all mat direkt.
Eller så lägger du allt som skall slängas och letar upp någon ungdom eller liknande som kan köra mot en billig peng.
När det gäller ”matresterna”. Är allt så gammalt att det inte går att äta?
Jag själv skulle i så hög grad som möjligt se vad som är ätbart.
Perfekt att slippa handla och om det är lagad mat, trevligt att få återuppleva föräldrarnas hemlagade mat när jag går där och städar.
Jag själv skulle i så hög grad som möjligt se vad som är ätbart.
Perfekt att slippa handla och om det är lagad mat, trevligt att få återuppleva föräldrarnas hemlagade mat när jag går där och städar.
När det gäller uppdelning av skräp.
När vi flyttade in i huset så fanns mycket kvar som behövde slängas och säljas. Ville rensa lite lagom ibland när det passade. Att ha en container ståendes i ett halvår hade ju kostat för mycket, så köpte istället ett skåpsläp på Blocket och fyllde. I ditt fall har du ju så mycket yta inomhus att det borde gå att dela upp allt inne. För vissa sorter kanske du kan ha ett helt eget rum? När du fyllt på mycket saker som du anser ska slängas, så lägger du upp bilder på Blocket och skriver att du skänker det folk vill ha. Då blir du av med en hel del som du slipper hantera.
När vi flyttade in i huset så fanns mycket kvar som behövde slängas och säljas. Ville rensa lite lagom ibland när det passade. Att ha en container ståendes i ett halvår hade ju kostat för mycket, så köpte istället ett skåpsläp på Blocket och fyllde. I ditt fall har du ju så mycket yta inomhus att det borde gå att dela upp allt inne. För vissa sorter kanske du kan ha ett helt eget rum? När du fyllt på mycket saker som du anser ska slängas, så lägger du upp bilder på Blocket och skriver att du skänker det folk vill ha. Då blir du av med en hel del som du slipper hantera.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 186 inlägg
Gick 3 containrar och ett par rundor till återvinningen när vi städade för pappa. Han flyttade till lägenhet, så en fel behölls dit. Helt sinnessjukt hur mycket det blir. Jag hade inte tvekat på container. Det är tömningen som är dyr, inte att ha den stående ett tag. Dom volymerna man får vid en stor hustömning går inte att hantera i säckar. Även om det känns dyrt, ta en del av arvet för detta. Det är värt det. Du vill troligen igenom det så fort som möjligt.
Liknande trådar
-
Den jobbiga golvläggaren - eller är det jag?
Hantverkare -
Ta bort gren eller inte - biggarå
Häckar, Buskar & Träd -
Skotergarage/förråd i lösvirke eller container stomme?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Norlys stolpe 491 Big - markfäste eller eller ingjutningsfäste - någon som gjort?
El -
Big bag eller container?
Övrigt husrelaterat