Hej!
Jag behöver hjälp med hur jag tömmer hydroforen och fyller på luft, är helt oteknisk. Köpte en kompressor och en slang. Vilka kranar ska jag stänga och öppna och i vilken ordning? Finns ju en röd och två blå. Vill inte tömma ut vattnet i källaren men visst kan man istället öppna en kran i huset? Ja, hur ska jag göra detta? Livrädd för att göra fel.
Finns det någon vänlig själ som kan vägleda mig?
Jag behöver hjälp med hur jag tömmer hydroforen och fyller på luft, är helt oteknisk. Köpte en kompressor och en slang. Vilka kranar ska jag stänga och öppna och i vilken ordning? Finns ju en röd och två blå. Vill inte tömma ut vattnet i källaren men visst kan man istället öppna en kran i huset? Ja, hur ska jag göra detta? Livrädd för att göra fel.
Finns det någon vänlig själ som kan vägleda mig?
Stäng av pumpen.
Öppna den nedre blå.
När det slutat rinna vatten, öppna den övre blå.
Stäng båda kranarna.
Starta pumpen.
Kompressorn har du ingen nytta av. Den behövs till hydropresser.
Öppna den nedre blå.
När det slutat rinna vatten, öppna den övre blå.
Stäng båda kranarna.
Starta pumpen.
Kompressorn har du ingen nytta av. Den behövs till hydropresser.
Rörmokaren som fixade det åt mig förra gången använde en kompressor och sa att jag måste köpa en.D Daniel 109 skrev:
Stort tack för din tydliga instruktion. Får jag in luft när jag öppnar den övre blå kranen?
Jag skulle säga att du behöver öppna både uppe och nere.
Kompressorn går också att använda men de förutsätter att du har en ventil nånstans att pumpa in luft i.
Men liten brasklapp dock.
En kompressor av de snittet brukar inte ge den godaste luften.
Där kan följa med lite blandat...
För att nämna några. Olja. Metall mm
detta skickar man då rakt in i dricksvattnet...
Kompressorn går också att använda men de förutsätter att du har en ventil nånstans att pumpa in luft i.
Men liten brasklapp dock.
En kompressor av de snittet brukar inte ge den godaste luften.
Där kan följa med lite blandat...
För att nämna några. Olja. Metall mm
detta skickar man då rakt in i dricksvattnet...