Är det en stor matta eller en liten snutt?
Även om det skulle finnas asbest i den (vilket jag vid första anblicken inte tror) är den i princip ofarlig om du låter bli att riva sönder/slipa/damma.
Dra loss den försiktigt och lägg i en säck, klart.
Våttorka golvet under och väggarna.
Även om det skulle finnas asbest i den (vilket jag vid första anblicken inte tror) är den i princip ofarlig om du låter bli att riva sönder/slipa/damma.
Dra loss den försiktigt och lägg i en säck, klart.
Våttorka golvet under och väggarna.
Den är 3x2 meter och är i delar, dvs inte i en stor del. Men funderar på om jag ska låta den vara bara o lägga klick golv över och sedan en stödlist på befintlig list för att täcka höjd skillnaden. De bör väll funka? De är i en gammal garderob, så tänkt bygga in en ny garderob där befintlig hemmasnickrade står.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 684 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 684 inlägg
Jag tror jag betalade runt 4000 för fyra prov. Tog några dagar. Hade ingen asbest i mitt.
Hade inte skickat på test igen. Hade utgått ifrån att det var så och plockat det jag behövde. Bor i en bur av asbest just nu.
Hade inte skickat på test igen. Hade utgått ifrån att det var så och plockat det jag behövde. Bor i en bur av asbest just nu.
Men asbest är ju inte farligt om de inte rivs/förstörs. Så varför inte bara låta de ligga där och sätta klickgolv ovanpå?
Alternativet är att ta in någon o betala cirka 10000 för att sanera, jo jag vet att jag kan göra själv men de har jag ingen lust me.
Alternativet är att ta in någon o betala cirka 10000 för att sanera, jo jag vet att jag kan göra själv men de har jag ingen lust me.
Bara lägga nytt golv över.J Johan2748 skrev:
Asbest rädslan får folk att glra/betala onödigt för extra jobb
Nej. Tages det bort, sprids lite asbest hur försiktig man än är. Ligger det kvar, sprids ingen.spikplanka skrev:
Den saken den sorgen, skulle jag säga. Det är hur som helst ingen katastrof.