Hej, min häftpistoll R30 slutade fungera. Det kommer inte klammrar ut. Läste på nätet att man får öppna de främre delen och kolla (se bilden) , men med vilket verktyg och hur man kan öppna det. Har någon erfarenhet?

Tänkte möblera med konstläder en ergonomisk stol som på bilden.
Vilken häftpistoll skulle dt passa i biligare variant om jag inte lyckas reperera mitt Rapid R30.

• Metallklammerpistol mot vit bakgrund; krona påtryckt, gul detalj, används för att fästa material med klammer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träningsredskap för bukövningar, böjd träkonstruktion, beige stoppning, med svart viktredskap undertill.
Har du kollat hur det ser ut där du fyller på häftklammer? Om det är något som trasslat till sig där.

De ser bra ut där klammar är.

AXS
Skulle gissa att en klammer fastnat på något sätt. Lätt hänt med för stora klammer eller sista som hamnar lite snett.

AXS AXS skrev:
Skulle gissa att en klammer fastnat på något sätt. Lätt hänt med för stora klammer eller sista som hamnar lite snett.
De är inte som jag ser det. Vad tror ni vilken hantverkare kunde jag vända mig till om det?

Hoppas du lyckas laga den. Den med näbben är min favorit. Jag har en utan näbb också som skjuter hårdare. Ibland igenom det man vill fästa.
Jag har inte behövt reparera någon mina men om det är en klammer som kilat fast borde den synas.

• Gilla
Zaha
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Hoppas du lyckas laga den. Den med näbben är min favorit. Jag har en utan näbb också som skjuter hårdare. Ibland igenom det man vill fästa.
Jag har inte behövt reparera någon mina men om det är en klammer som kilat fast borde den synas.
Jag har exakt samma problem.
Det är INTE någon klammer kvar.
Den hakar inte i när man trycker av, gissar att den är sliten inuti...
Kanske är det någon plastbit som gått sönder inuti eftersom det kom ut plast från den...

C CjnSweden skrev:
Jag har exakt samma problem.
Det är INTE någon klammer kvar.
Den hakar inte i när man trycker av, gissar att den är sliten inuti...
Kanske är det någon plastbit som gått sönder inuti eftersom det kom ut plast från den...
Det är en plastbit som har gått sönder. Hade problem med min och de ramlade ur plastbitar ur den. Ta bort det gula plasten på handtaget och tryck ner den långa platta metallbiten och se om den skjuter klammer då. Gör det då så sätter du fast något på den och sätt tillbaka den gula plasten.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.