952 läst · 6 svar
952 läst
6 svar
Taxkod 498 användbart?
Hej alla. Vi håller kollar ett hus där en tomt enl nedan kan följa med köpet som gränsar till befintliga tomt
"obebyggd tomt på ca 2500kvm(tax kod 498, park/gatumark"
Har försökt läsa mig till och den verkar inte ha värde, du kan inte bygga på eller göra någonting? Eller har ja fel?
Är den värdelös?
Är de dumt att tacka nej om den ingår ?
Måste ja avverka på denna tex träd å dylikt eller kan den bara finnas utan att göra något på den?
"obebyggd tomt på ca 2500kvm(tax kod 498, park/gatumark"
Har försökt läsa mig till och den verkar inte ha värde, du kan inte bygga på eller göra någonting? Eller har ja fel?
Är den värdelös?
Är de dumt att tacka nej om den ingår ?
Måste ja avverka på denna tex träd å dylikt eller kan den bara finnas utan att göra något på den?
De är väl de om man skjuter sig i foten att tacka nej ,sedan helt plötsligt så är de någon annan som börjar vara där. Eller att regler ändras å helt plötsligt kan man bygga där.
Men som du skrev de är väl underhållet av tomten som är besvärligt.
Men som du skrev de är väl underhållet av tomten som är besvärligt.
Enligt min uppfattning:
Men det är klart. Rätt som det är kommer det någon aktör med mycket pengar och rätt kompisar på kommunen som vill "utveckla" området genom att bygga ett höghus, HVB-hem eller nåt på platsen och då är ingenting omöjligt.
Så i den aspekten kan det ju finnas en poäng i att "muta in" fastigheten.
Om den överhuvudtaget är byggbar.
Ja, dels är det park/gatumark = allmänplatsmark, dels är det ju inte tomtmark.Tobzter skrev:
Knappast, utöver vad som eventuellt är allmänt tillåtet.Tobzter skrev:
Jag skulle tro det, om det inte finns någon särskilda planenliga restriktioner.Tobzter skrev:
Nej, inte utan planändring. Vilket både är dyrt och kräver att kommunen är med på noterna.Tobzter skrev:
Men det är klart. Rätt som det är kommer det någon aktör med mycket pengar och rätt kompisar på kommunen som vill "utveckla" området genom att bygga ett höghus, HVB-hem eller nåt på platsen och då är ingenting omöjligt.
Så i den aspekten kan det ju finnas en poäng i att "muta in" fastigheten.
Om den överhuvudtaget är byggbar.
Redigerat: