6 761 läst · 5 svar
7k läst
5 svar
Offert på Leca
Jag sitter i samma båt så du får otroligt gärna återkomma med vilken leverantör du har bestämt dig för!
Det jag har sett är att folk beställer från Järna Trä och får 30% rabatt innan moms.
Järna Trä ligger någon mil söder om Södertälje, fortfarande 08- område.
Det jag har sett är att folk beställer från Järna Trä och får 30% rabatt innan moms.
Järna Trä ligger någon mil söder om Södertälje, fortfarande 08- område.
När jag köpte mina Lecablock beställde jag genom Beijer bygg men med direktleverans hem och det var det billigaste jag fick fram då. Jag köpte 250mm och det var en 24m lastbil full precis. Då kostade lecablocken standardpris 38:-/st och jag gav 18,50:-/st inkl leverans och moms så med dagens pris på 56:-/st 290mm borde priset bli ca 28:-/st. Tittar man i Beijers katalog och std-priser kan man räkna med ca 50% rabatt på virke, block och sten om man skall ha lite volym så att det blir en direktleverans. Tycker förövrigt att deras katalog online ger en bra fingervisning på priset på det mesta oavsett vad man letar efter.
Honken
Honken
Tror jag fick 25kr/st på just 290mm block när jag köpte 23 pall mars 2007, Finja var det.
Kanske är okey mellan 25&30 kr/st men fråga dom om dom kan "justera" priset något efter du mottagit offerten.
Det är fööör stora skillnader på olika inköpsställen.
MvH Jawen
Kanske är okey mellan 25&30 kr/st men fråga dom om dom kan "justera" priset något efter du mottagit offerten.
Det är fööör stora skillnader på olika inköpsställen.
MvH Jawen