Väggpanel, vitmålad, trägolv i fiskbensmönster, minimalistisk, modern inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hejsan.

Jag vill göra en liknande vägg bakom sängen. Det ska bli någonstans mellan 120-150cm högt är tanken.
Min fundering är vilket material som är bäst till detta? Har kollat på både Board och Plyfa, men vill gärna ha tips på vilket som är enklas att arbeta med och sedan måla. Jag behöver nog spika fast remsorna, det blir ett litet provisorium tills jag ska börja renovera på allvar inomhus, så det är inte möjligt att limma enbart.

Tips, förslag, ideér och kunskap mottager tacksamt :)

Happifejz Happifejz skrev:
[bild]

Hejsan.

Jag vill göra en liknande vägg bakom sängen. Det ska bli någonstans mellan 120-150cm högt är tanken.
Min fundering är vilket material som är bäst till detta? Har kollat på både Board och Plyfa, men vill gärna ha tips på vilket som är enklas att arbeta med och sedan måla. Jag behöver nog spika fast remsorna, det blir ett litet provisorium tills jag ska börja renovera på allvar inomhus, så det är inte möjligt att limma enbart.

Tips, förslag, ideér och kunskap mottager tacksamt :)
Jag skulel använt en färdig board och skjutit fast den med spikpistol :)
https://www.bygghemma.se/hus-och-by...MI2o69y_7J_gIVVeuyCh2drQzMEAQYByABEgL5vvD_BwE

klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Jag skulel använt en färdig board och skjutit fast den med spikpistol :)
[länk]
Det såg smidigt ut, men jag ska måttanpassa väggen, så jag behöver kapa "remsor" och montera. Skulle tro att ca 4mm tjockt kan bli lagom?

G GregerPåBrandstationen skrev:
Hallå @Happifejz!
Hur blev panelen? Vilket material valde du?
Oh, jag hittade på andra projekt så det glömde jag bort 🤷‍♀️😅 Men till hösten kanske jag återkommer med materialval och resultat 😀

• Hus med byggnadsställningar på gräsmatta under en blå himmel med några vita moln, förberedelser för renovering pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åh, det ser ut som att du har att göra!
Jag tänkte bara säga dels att jag hittade bloggen där bilden kommer ifrån, och där säger de att de använda IKEA Sävedal skåpluckor, om jag fattade det rätt.
https://www.expressen.se/skonahem/blogg/starwoman/2017/01/05/vaggpanel-diy/
Jag har själv gjort liknande som sänggavel med 6mm MDF och sedan en fransk spegellist ovanpå. Det blev kanon!

• Älska
Happifejz
  • Laddar…
G GregerPåBrandstationen skrev:
Åh, det ser ut som att du har att göra!
Jag tänkte bara säga dels att jag hittade bloggen där bilden kommer ifrån, och där säger de att de använda IKEA Sävedal skåpluckor, om jag fattade det rätt.
[länk]
Jag har själv gjort liknande som sänggavel med 6mm MDF och sedan en fransk spegellist ovanpå. Det blev kanon!
Oh, det måste jag kolla på sen! Tack för tipset 🥰

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.