Har lyckats få bomljud dvs för liten mängd fix under delar av ett par 60 x 30cm klinker (ca 8mm tjocka). Kanske på 2-3 av 60 tal plattor.
Det är endast under hörnen. Golvet är inte fogat, men fixet har härdat, så jag är rätt säker på att jag måste förstöra klinkerplattan för åtgärda detta. De var rätt dyra, så jag vill helst inte göra det.
Kan man i det här läget t.ex. fylla utrymmet med t.ex. konstruktionslim, silikon eller något liknande via fogen? Går det att göra någon enklare fullösning?
Det är endast under hörnen. Golvet är inte fogat, men fixet har härdat, så jag är rätt säker på att jag måste förstöra klinkerplattan för åtgärda detta. De var rätt dyra, så jag vill helst inte göra det.
Kan man i det här läget t.ex. fylla utrymmet med t.ex. konstruktionslim, silikon eller något liknande via fogen? Går det att göra någon enklare fullösning?
Renoverare
· Skåne
· 8 514 inlägg
Har ingen fullösning till dig men risken om det är på hörnen blir att du kan knäcka plattorna när du går på dem sen.
Fick liknande problem vid en tröskel. Var tvungen att vara lite kreativ då risken var stor att den skulle knäckas då man belastar plattan ganska ofta där.
Använde en spruta modell större med slang kopplad för att kunna vikla in under.
Blandade lite fix och sprutade på. Hjälpte även till med en spackel.
Var lite meck och bomljudet försvann efter härdning.
Vet ej om detta hjälper dig då det krävs lite plats.
Använde en spruta modell större med slang kopplad för att kunna vikla in under.
Blandade lite fix och sprutade på. Hjälpte även till med en spackel.
Var lite meck och bomljudet försvann efter härdning.
Vet ej om detta hjälper dig då det krävs lite plats.
Tack @Stefan N , @Pyka och @Paul-Staffanstorp
Jag tog lite Pl400 som jag hade över, tryckte in så mycket jag kunde vid fogen. Det kändes som en hel del kom in under plattans hörn, där fix saknades
Efter att det härdat ordentligt så var bomljudet mycket mindre, och jag provade att hoppa ett 20-tal gånger på hörnet av plattorna, utan att de knäcktes. Så jag tror med liten risk för framtida problem foga golvet nu.
Jag tänkte att det var bättre att knäcka plattan nu, än om x antal månader, därav mitt potentiellt förstörande prov...
Jag tog lite Pl400 som jag hade över, tryckte in så mycket jag kunde vid fogen. Det kändes som en hel del kom in under plattans hörn, där fix saknades
Efter att det härdat ordentligt så var bomljudet mycket mindre, och jag provade att hoppa ett 20-tal gånger på hörnet av plattorna, utan att de knäcktes. Så jag tror med liten risk för framtida problem foga golvet nu.
Jag tänkte att det var bättre att knäcka plattan nu, än om x antal månader, därav mitt potentiellt förstörande prov...
Jag bygger på denna tråden då det liknar mitt bekymmer just nu. Har lagt dem för ca 5 timmar sedan. 60x60 och har ett blåsljud på mittenplattan mot parketten. Alla andra ligger kanon.
Har fler plattor att ta av så det är inget problem att knäcka den. Men hur tar jag bort den på
Bästa sätt och vad gör jag med den gamla fixen?
Har fler plattor att ta av så det är inget problem att knäcka den. Men hur tar jag bort den på
Bästa sätt och vad gör jag med den gamla fixen?