Min första tråd här men jag läser mycket

Desperat och totalt jävla slut undrar jag ifall någon vet hur dessa ska kopplas ihop? Elektrikern lyckades bränna den förra fläkten som sitter i vår BRF ursprungligen då vi tydligen skulle kopplat med kondensator(?)

Jag köpte ett nytt från ÖSTBERG som vaktmästaren ansvarig för ventilationen här rekommenderade och sa skulle va kompatibelt

Problemet är att alla trådar verkar skrämma bort varje elektriker jag frågar så tänkte bara kolla så det öht går att koppla eller om jag blivit lite blåst?

Kunde varit en utförligare tråd men jag bara spyr åt skiten så mod får plocka bort ifall beskrivningen är för dålig

Ha de bäst

E emilson2020 skrev:
Min första tråd här men jag läser mycket

Desperat och totalt jävla slut undrar jag ifall någon vet hur dessa ska kopplas ihop? Elektrikern lyckades bränna den förra fläkten som sitter i vår BRF ursprungligen då vi tydligen skulle kopplat med kondensator(?)

Jag köpte ett nytt från ÖSTBERG som vaktmästaren ansvarig för ventilationen här rekommenderade och sa skulle va kompatibelt

Problemet är att alla trådar verkar skrämma bort varje elektriker jag frågar så tänkte bara kolla så det öht går att koppla eller om jag blivit lite blåst?

Kunde varit en utförligare tråd men jag bara spyr åt skiten så mod får plocka bort ifall beskrivningen är för dålig

Ha de bäst
hur satt den gamla`?

returen returen skrev:
hur satt den gamla`?
Med snabbkontakt och stickpropp, fläkten var från gula Blends tid och spiskåpan från ännu tidigare, renoverade köket så slet bara ut

E emilson2020 skrev:
Med snabbkontakt och stickpropp, fläkten var från gula Blends tid och spiskåpan från ännu tidigare, renoverade köket så slet bara ut
jag känner bara till röda commerce

snabbkontakten utgår jag ifrån är 4-polig

Bilder hjälper!

I Intresserad22 skrev:
Bilder hjälper!

• Hand håller i en vit elkontakt och ett vitt kopplingsstycke under en träram, omgiven av andra elektriska komponenter och kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit cylindrisk komponent med svart kabel, med teknisk märkning och texten "Made in Italy". Komponenten ligger på en metallisk bänkyta.
    Skapa konto
  • En hand håller upp flera elektriska ledningar med olika färger i ett pågående installationsarbete. En metallanordning syns i bakgrunden.
    Skapa konto
Första bilden är ifrån Östberg, andra kondensatorn å 3e från spiskåpan, allt detta skall mig veterligen sammanfogas i en kopplingsdosa? För dom tog bort vägguttaget sist å tog den matningen å kopplade allt me plintar i en dosa, ledsen om jag förklarar dåligt men hushållsel e inte min kopp te

E emilson2020 skrev:
Första bilden är ifrån Östberg, andra kondensatorn å 3e från spiskåpan, allt detta skall mig veterligen sammanfogas i en kopplingsdosa? För dom tog bort vägguttaget sist å tog den matningen å kopplade allt me plintar i en dosa, ledsen om jag förklarar dåligt men hushållsel e inte min kopp te
nedersta blden måste vara sladdebn som går till fläkten
matning jord och styre
samma sladdar skall finnas på franken

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.