Min första tråd här men jag läser mycket
Desperat och totalt jävla slut undrar jag ifall någon vet hur dessa ska kopplas ihop? Elektrikern lyckades bränna den förra fläkten som sitter i vår BRF ursprungligen då vi tydligen skulle kopplat med kondensator(?)
Jag köpte ett nytt från ÖSTBERG som vaktmästaren ansvarig för ventilationen här rekommenderade och sa skulle va kompatibelt
Problemet är att alla trådar verkar skrämma bort varje elektriker jag frågar så tänkte bara kolla så det öht går att koppla eller om jag blivit lite blåst?
Kunde varit en utförligare tråd men jag bara spyr åt skiten så mod får plocka bort ifall beskrivningen är för dålig
Ha de bäst
Desperat och totalt jävla slut undrar jag ifall någon vet hur dessa ska kopplas ihop? Elektrikern lyckades bränna den förra fläkten som sitter i vår BRF ursprungligen då vi tydligen skulle kopplat med kondensator(?)
Jag köpte ett nytt från ÖSTBERG som vaktmästaren ansvarig för ventilationen här rekommenderade och sa skulle va kompatibelt
Problemet är att alla trådar verkar skrämma bort varje elektriker jag frågar så tänkte bara kolla så det öht går att koppla eller om jag blivit lite blåst?
Kunde varit en utförligare tråd men jag bara spyr åt skiten så mod får plocka bort ifall beskrivningen är för dålig
Ha de bäst
hur satt den gamla`?E emilson2020 skrev:Min första tråd här men jag läser mycket
Ha de bäst
Bilder hjälper!
Första bilden är ifrån Östberg, andra kondensatorn å 3e från spiskåpan, allt detta skall mig veterligen sammanfogas i en kopplingsdosa? För dom tog bort vägguttaget sist å tog den matningen å kopplade allt me plintar i en dosa, ledsen om jag förklarar dåligt men hushållsel e inte min kopp te
nedersta blden måste vara sladdebn som går till fläktenE emilson2020 skrev:
matning jord och styre
samma sladdar skall finnas på franken
Liknande trådar
-
Fel kopplad blandningsventil på vvb?
Vatten & Avlopp -
Felkopplad spis
El -
NIBE 310P Koppla in elpatronen. Hur?
Värmepumpar -
Franke smart deco koppla till ventilation
Vitvaror -
Hur kopplar man en franke alliance fläkt vila mär man saknar fjärde tråden som kommer från takfläkten?Med vänlig hälsning, Edin
Kök