Hej!
Det står i bruksanvisningen att handkraft ska användas för att skruva av locket till partikelfiltret. När jag försöker rör det sig inte ur fläcken. Är det bara att försöka hårdare eller har jag missuppfattat något?
Hälsningar Anders
Det står i bruksanvisningen att handkraft ska användas för att skruva av locket till partikelfiltret. När jag försöker rör det sig inte ur fläcken. Är det bara att försöka hårdare eller har jag missuppfattat något?
Hälsningar Anders
Du menar partikelfilter för radiatorvatten?
Ringa gärna in på dina bilder, vilket du tror är partikelfiltret.
Gärna ett foto på litet avstånd(säg 2 m) för att se helheten.
Med "handkraft" kan möjligen menas att det ska lossas med fast nyckel med handkraft(tänk inte lossas eller dras fast med maskin typ tryckluftsmutterdragare eller elektriska maskiner).
Står det att man ska lossa partikelfiltret utan några verktyg och endast med handkraft?
Ringa gärna in på dina bilder, vilket du tror är partikelfiltret.
Gärna ett foto på litet avstånd(säg 2 m) för att se helheten.
Med "handkraft" kan möjligen menas att det ska lossas med fast nyckel med handkraft(tänk inte lossas eller dras fast med maskin typ tryckluftsmutterdragare eller elektriska maskiner).
Står det att man ska lossa partikelfiltret utan några verktyg och endast med handkraft?
Redigerat:
Bästa svaret
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 841 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 841 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här sitter filtret. Och ja den ska bara dras åt för hand, med handen och inga verktyg. Sitter en oring som tätar så behövs inte dras hårt.
Första gången man lossar kan den sitta lite så då kan man behöva en polygrip eller annat för att få loss den.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
På luftvattenvärmepump, innedel Bosch Compress AWM 9 är väl exakt samma som innedelen IVT AirModul E9? Tillverkas ju på samma fabrik i Tranås. De får bara en annan fabrikats-etikett på fabriken vid slutmonteringen.
Redigerat:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Jag har deras frånluftsvärmepump (compress 3800), som har instruktion om att inte använda verktyg, fick dock inte loss den utan att ta (försiktigt) med skiftnyckel - eller om jag använde tångnyckel, minns inte riktigt.
Skruvade tillbaka med enbart handkraft och vi får väl se om det räcker med handkraft nästa gång jag rensar - vilket det nog är hög tid för så tack för påminnelsen
/U
Skruvade tillbaka med enbart handkraft och vi får väl se om det räcker med handkraft nästa gång jag rensar - vilket det nog är hög tid för så tack för påminnelsen
/U
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 841 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 841 inlägg
Finns ingen anledning för en rörkrökare att röra locket för filtret vid nyinstallation. Tror snarare att den sitter lite för hårt första gången från fabrik.A Arnodt skrev:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Bosch Professional Excenterslip GEX 125-150 AVE i Vallentuna
Köpes, Hyres & Bytes -
Felmeddelande: Rengöra pump tvättmaskin Bosch WAYH32I9SN
Tvättstuga -
Hjälp med att rengöra/felsöka Bosch diskmaskin
Vitvaror -
Rengöra partikelfilter
Värmepumpar -
Bosch torktumlare med självrengörande kondensor, kondensvattnets väg?
Vitvaror