Jag var på Bauhaus och skulle köpa Nimly touch pro men tydligen behöver man köpa deras installation för att garantin ska gälla om det tex blir problem vid kyla eller annat. Har någon annan hört samma. Tycker det var konstigt då Nimly igår ut med att den ska vara lätt att installera själv.

Detta gällde även Yales produkter ska jag tillaga
 
E elolo skrev:
Jag var på Bauhaus och skulle köpa Nimly touch pro men tydligen behöver man köpa deras installation för att garantin ska gälla om det tex blir problem vid kyla eller annat. Har någon annan hört samma. Tycker det var konstigt då Nimly igår ut med att den ska vara lätt att installera själv.

Detta gällde även Yales produkter ska jag tillaga
Vadå vid kyla? Förstår inte vad för problem som skulle kunna uppstå.
 
Kanakas123 Kanakas123 skrev:
Vadå vid kyla? Förstår inte vad för problem som skulle kunna uppstå.
Tydligen hade de fått in produkter som inte fungerat i vintras -27 grader. Dispalyen och fingeravtrycksläsaren hade slutat fungera
 
E elolo skrev:
Tydligen hade de fått in produkter som inte fungerat i vintras -27 grader. Dispalyen och fingeravtrycksläsaren hade slutat fungera
Inga sådana krav när jag köpte mitt för snart 2 år sedan, och en låssmed ändrar ju inte på kommande vintervädret heller så jag föreslår att du köper från annan handlare typ kjell o co eller liknande.
 
Kanakas123 Kanakas123 skrev:
Vadå vid kyla? Förstår inte vad för problem som skulle kunna uppstå.
Kolla på låsgiganten
 
E elolo skrev:
Jag var på Bauhaus och skulle köpa Nimly touch pro men tydligen behöver man köpa deras installation för att garantin ska gälla om det tex blir problem vid kyla eller annat. Har någon annan hört samma. Tycker det var konstigt då Nimly igår ut med att den ska vara lätt att installera själv.
Det låter konstigt att de skulle påverka tillverkargarantier.
E elolo skrev:
Tydligen hade de fått in produkter som inte fungerat i vintras -27 grader. Dispalyen och fingeravtrycksläsaren hade slutat fungera
Produkter med pekpaneler är känsliga för kyla och med batteridrift kan det inte finnas någon inre värmeelement i panelen vilket fast anslutna produkter har.
Lösningen mot detta är att du värmer med dina händer t.ex att fingertrycks avläsningen tar längre tid så du med din värme i fingret tinar läsaren och om den inte läser rätt så värm den först med t.ex fel finger från andra handen medan du har rätt finer kvar i vantarna eller att du värmer händerna innan du läser av fingret.
Kalla händer och fingrar kan ge funktionsstörningar så använd gärna handskar/vantar för att hålla händerna varma.
Om du bor där det är väldigt kallt stora delar av året kanske det inte är rätt lösning med pektastatur och batteridrift.
I andra delar av landet bör det inte vara ett problem.
 
  • Gilla
elolo
  • Laddar…
Om man bara vill koppla upp låset mot appen med bluetooth räcker det då med zigbee modulen??
 
T Thomas1972 skrev:
Köpte Nimly touch pro på Bauhaus under Black Friday 2023.
Fick tummen ur och installerade igår.
Efter många om och men kopplade modulen upp sig men håller som många andra inte uppkopplingen.
Även låskistan var som vissa andras med glappande tryckesfall.
Kontaktade supporten i förmiddags och fick svar strax före kl tre idag att ny modul samt låskista är på väg till mig!
Vilken support från Nimly, grymt bra säger jag, fem stjärnor!

Så till dom som funderar på om dom ska välja Nimly, tänk inte längre, köp!

Ta hand om er sommar!
Jag fick tummen ur och installerade mitt igår (också inköp på BF hos Bauhaus).

Problem idag med att låset visar att det är offline i appen.
Har mailat nimly nu på kvällen, verkar vara ny zigbee-modul som är lösningen?

Hur mycket glappade tryckesfallet? Tycker att vårt tryckesfall glappar lite, lite men inte alls som vårt förra assa-lås. Det märks inte när dörren är stängd
 
B bjorsi skrev:
Jag fick tummen ur och installerade mitt igår (också inköp på BF hos Bauhaus).

Problem idag med att låset visar att det är offline i appen.
Har mailat nimly nu på kvällen, verkar vara ny zigbee-modul som är lösningen?

Hur mycket glappade tryckesfallet? Tycker att vårt tryckesfall glappar lite, lite men inte alls som vårt förra assa-lås. Det märks inte när dörren är stängd
Se bifogad video. 👍
 
  • Gilla
bjorsi
  • Laddar…
T Thomas1972 skrev:
Se bifogad video. 👍
Ojdå. Det var tydligt 😅
Tack för videon
 
  • Gilla
Thomas1972
  • Laddar…
B bjorsi skrev:
Ojdå. Det var tydligt 😅
Tack för videon
De va så lite så! 🍻
 
Jag har nyligen köpt en Nimly touch pro. och till låset följer det med 3 fysiska nycklar.
Nu tänker jag mig köpa två lika dana Nimlys till.
Min undran är om någon känner till om det är möjligt att kunna använda en och samma fysiska nyckel till alla låsen på något sätt.

//U
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag har haft mitt Nimbly touch pro ultimate black ett tag nu och är nöjd med funktionen.
Skaffade nyligen en Connect modul som jag monterade. Denna tänkte jag ansluta till min Zigbee kompatibla gateway. Allt såg bra ut inledningsvis, modulen anslöt och jag följde anvisningarna för att ställa in batterisparfunktionen rätt på min Samsung telefon.
Jag installerade sedan Nimly connect appen. Där stötte jag på patrull då jag tydligen är tvungen att scanna en QR kod på Nimlys gateway. Innebär det att jag inte kan använda Nimly appen utan deras egen gateway? Eller kan man kring detta på något sätt?
Startade sedan min Smartlife app som jag har gatewayen kopplad till och även mina smarta eluttag samt eb väggbrytare kopplad till. Ser då att jag har "Zigbee lock" anslutet men jag kan inte på något sätt låsa/ låsa upp låset från appen.
Kollar sedan i Google home, även där hittar jag låset och kan trycka på ikonen för att låsa men får meddelandet något gick fel, inget händer i övrigt.

Finns det kanske någon här som är mer insatt än mig och har en bra lösning så jag kan hantera låset via någon app, helst utan att byta till Nimlys Gateway.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Walle85
P Poperor skrev:
Jag har haft mitt Nimbly touch pro ultimate black ett tag nu och är nöjd med funktionen.
Skaffade nyligen en Connect modul som jag monterade. Denna tänkte jag ansluta till min Zigbee kompatibla gateway. Allt såg bra ut inledningsvis, modulen anslöt och jag följde anvisningarna för att ställa in batterisparfunktionen rätt på min Samsung telefon.
Jag installerade sedan Nimly connect appen. Där stötte jag på patrull då jag tydligen är tvungen att scanna en QR kod på Nimlys gateway. Innebär det att jag inte kan använda Nimly appen utan deras egen gateway? Eller kan man kring detta på något sätt?
Startade sedan min Smartlife app som jag har gatewayen kopplad till och även mina smarta eluttag samt eb väggbrytare kopplad till. Ser då att jag har "Zigbee lock" anslutet men jag kan inte på något sätt låsa/ låsa upp låset från appen.
Kollar sedan i Google home, även där hittar jag låset och kan trycka på ikonen för att låsa men får meddelandet något gick fel, inget händer i övrigt.

Finns det kanske någon här som är mer insatt än mig och har en bra lösning så jag kan hantera låset via någon app, helst utan att byta till Nimlys Gateway.
Första frågan är väll om deras zigbee modul har stöd för smart life? Vet att det finns stöd för Homey bland annat förutom deras egen gateway. Och minns jag rätt så går den bara att koppla upp mot en gateway åt gången, dvs. inte mot två olika samtidigt.
 
P Poperor skrev:
Jag har haft mitt Nimbly touch pro ultimate black ett tag nu och är nöjd med funktionen.
Skaffade nyligen en Connect modul som jag monterade. Denna tänkte jag ansluta till min Zigbee kompatibla gateway. Allt såg bra ut inledningsvis, modulen anslöt och jag följde anvisningarna för att ställa in batterisparfunktionen rätt på min Samsung telefon.
Jag installerade sedan Nimly connect appen. Där stötte jag på patrull då jag tydligen är tvungen att scanna en QR kod på Nimlys gateway. Innebär det att jag inte kan använda Nimly appen utan deras egen gateway? Eller kan man kring detta på något sätt?
Startade sedan min Smartlife app som jag har gatewayen kopplad till och även mina smarta eluttag samt eb väggbrytare kopplad till. Ser då att jag har "Zigbee lock" anslutet men jag kan inte på något sätt låsa/ låsa upp låset från appen.
Kollar sedan i Google home, även där hittar jag låset och kan trycka på ikonen för att låsa men får meddelandet något gick fel, inget händer i övrigt.

Finns det kanske någon här som är mer insatt än mig och har en bra lösning så jag kan hantera låset via någon app, helst utan att byta till Nimlys Gateway.
Jag ställde frågan till deras support och enligt dom så va man tvungen att ha deras gateway om man ska använda deras app.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.