Huggedugge1 Huggedugge1 skrev:
Ja. Om man vill ha både antenn & Internet. Som jag har det just nu så funkar det kanon. Fantastisk TV!

Men dom stänger ner antenn kanalerna… Då skall man övergå till bara internet TV. Då blir det för mig kasst. Har gjort den resan med Telia - sådärbra…
Men vad har du för ingångar på TV:n då? Kan kanske vara läge att köra parabol med CA-modul (Allente)?
 
Ja, har kollat på Allente. Men för ordningens skull så pratade jag med en installatör om det och deras parabollösningar kommer avvecklas inom 1-2 år. 🤷‍♂️
 
Huggedugge1 Huggedugge1 skrev:
Ja, har kollat på Allente. Men för ordningens skull så pratade jag med en installatör om det och deras parabollösningar kommer avvecklas inom 1-2 år. 🤷‍♂️
Nej, det kommer det inte, iallafall vad jag har hört.
Även jag är installatör åt Allente.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Nej, det kommer det inte, iallafall vad jag har hört.
Även jag är installatör åt Allente.
Han påstår det iallafall? Logiskt så är satellit med bandbredd för digital TV-mottagning svindyrt på riktigt. De flesta operatörer i andra länder går ifrån det.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Det är ett mobilnummer. Jag blev av med min IP-telefoni, de lade ned den...

Edit: Mobilnumret används nu i en Kobra, i en grön telefonautomat från 50/60-talet (ombyggd) och i en gammal vevtelefon från 30-talet som är ombyggd med nummerskiva någon gång på 40/50-talet.
Kul. Tyvärr kan man väl inte gratis portera ett 08 nr till ett sådant mobilnr. Kul att ha kvar sitt gamla nummer man haft i många år... :D Men kanske inte värt hundratals kronor om året...
 
Huggedugge1 Huggedugge1 skrev:
Han påstår det iallafall? Logiskt så är satellit med bandbredd för digital TV-mottagning svindyrt på riktigt. De flesta operatörer i andra länder går ifrån det.
Jag kan självklart inte garantera att det är så, men eftersom Telenor (som äger Allente) även äger satelliten så vet jag inte. Och att de flesta operatörer går ifrån det vet jag inte heller, var har du hört det?
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Kul. Tyvärr kan man väl inte gratis portera ett 08 nr till ett sådant mobilnr. Kul att ha kvar sitt gamla nummer man haft i många år... :D Men kanske inte värt hundratals kronor om året...
Vill man av nostalgi så varför inte, andra köper saker av nostalgi.👍
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Jag kan självklart inte garantera att det är så, men eftersom Telenor (som äger Allente) även äger satelliten så vet jag inte. Och att de flesta operatörer går ifrån det vet jag inte heller, var har du hört det?
Och det är ju ingen förmögenhet som försvinnet om det skulle hända. Kanske en bättre lörning/tjänst finns att byta till som bättre.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Vem som helst får använda nätet om det finns lediga resuser i det och om man uppfyller villkoren, ingen är däremot särskilt intresserad av detta.
Vilket i praktiken ger Boxer monopol.
 
K karlmb skrev:
Vilket i praktiken ger Boxer monopol.
Nä det är staten och Teracom som äger marknätet.
 
  • Gilla
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Vilket i praktiken ger Boxer monopol.
Nej
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Nej
Finns det någon annan eller inte?
 
K karlmb skrev:
Finns det någon annan eller inte?
Marknaden är öppen för vem som helst att sända i marknätet, så det är inget monopol.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 4 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Finns det någon annan eller inte?
Vem som helst kan söka om sändningsrätt, men tråden har tidigare avhandlat att det inte finns intresse för den distributionsformen utifrån dagens täckning med fiber och mobilnät, dvs teknikutveckling.
 
  • Gilla
Marcus-AA och 3 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Kul. Tyvärr kan man väl inte gratis portera ett 08 nr till ett sådant mobilnr. Kul att ha kvar sitt gamla nummer man haft i många år... :D Men kanske inte värt hundratals kronor om året...
Kanske det finns någon som porterar gratis, men de tar väl tyvärr runt 50 kronor i månaden för tjänsten att ha numret kopplat till mobilen.

Men Bahnhof tar väl bara en engångskostnad. Då behöver man väl dock fast abonnemang och box hos dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.