A
lilytwig lilytwig skrev:
Jag har låtit pensionera min Indego 1000 från 2011. Den fungerar, men har blivit allt känsligare mot ojämnheter. Indikerar allt för ofta att den blivit upplyft.
Så jag har en komplett maskin inkl basstation, om någon är intresserad. Säljer hela, eller delar. Bakhjulen är de nya med metallnav. FW är den senaste.

Bytte till Segway i105. Den klipper lika snyggt som Indego. Minns var den varit. Skillnaden är att den kör på GPS i stället för tråd, har kamera för att se hinder, är tyst och är appstyrd.
Lämnar ungefär lika mycket oklippta kanter som Indegon.

Men, som sagt, en fungerande Indego 1000, hel eller i delar finns att köpa.
Robomow har en modell som klipper på sidan om hjulen så det ska bli mindre kvar att gå med manuell klippare eller trimmer. Knivarna har placerats på sidan, delvis utanför hjulen.
Heter RKS800 (800 m2), tror att det finns en modell RKS1000 också men för 1000 m2.
Den kräver dock kantkabel. men har wifi som kanske inte alltid har täckning (inte bra för min del då jag har hackers-grannar). Saknar även kamera för hinder på gräsmattan men ska ha någon form av hindersensor.
 
Redigerat:
A Abki skrev:
Robomow har en modell som klipper på sidan om hjulen så det ska bli mindre kvar att gå med manuell klippare eller trimmer. Knivarna har placerats på sidan, delvis utanför hjulen.
Heter RKS800 (800 m2), tror att det finns en modell RKS1000 också men för 1000 m2.
Den kräver dock kantkabel. men har wifi som kanske inte alltid har täckning (inte bra för min del då jag har hackers-grannar). Saknar även kamera för hinder på gräsmattan men ska ha någon form av hindersensor.
Det kan nog tänkas att det inte är helt kompatibelt med kantklipp och GPS. Även om precisionen är några cm så kan det vid något tillfälle kanske spåra ur.
GPS är super för mig, då jag ändrar i trädgården emellanåt. Mycket enklare att justera gränsen i appen jämfört med att tråda om. Gillar även kameran. Nu kan jag ha trädgårdsmöbler på gräset utan problem. En slang upptäcks också lätt. Har inte provat med elsladd ännu. Även bra att kunna ställa att den inte klipper om väderrapporten utlovar regn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.