Jag har haft Julas grå maskin och nu har jag Julas röda 5J med sds+. Det röda är helt klart bättre. Jag har väl borrat 100-200 hål över en fyra års period. Funkar fint. Går nog även bra att bila med men skulle avråda att bända/bryta samtidigt, det behövs en tåligare maskin då.
 
N naikon skrev:
Nice. Kanske slår till då. Är den tillräcklig för att bila bort gammal betong med?
Japp, ta hela källargolvet på en gång medans maskinen har garanti, som vanligt får man ju som kund själv sköta kvalitetskontrollen när man köper made in P.R.C, Jula byter glatt de maskiner som pajar första månaden och förmodligen även första året.
 
N naikon skrev:
Någon som vet om någon av Julas bilnings/borrhammare på rea är tillräckligt prisvärda för enstaka användning då och då?

[länk]
[länk]
Den grå var helt värdelös och gick sönder efter två 8mm-hål. Den röda däremot höll i drygt 5 år, även om den var en aning tung och klumpig.
 
F fribygg skrev:
Japp, ta hela källargolvet på en gång medans maskinen har garanti, som vanligt får man ju som kund själv sköta kvalitetskontrollen när man köper made in P.R.C, Jula byter glatt de maskiner som pajar första månaden och förmodligen även första året.
Exostor Exostor skrev:
Den grå var helt värdelös och gick sönder efter två 8mm-hål. Den röda däremot höll i drygt 5 år, även om den var en aning tung och klumpig.
Gott, tack för svaren. Blir nog den röda då
 
Plantagen i Eskilstuna upphör och har total utförsäljning. Köpte som exempel en Fiskars Xcut-spade för 420 kr.
 
  • Gilla
kniv och 4 till
  • Laddar…
K
nanowire nanowire skrev:
Plantagen i Eskilstuna upphör och har total utförsäljning. Köpte som exempel en Fiskars Xcut-spade för 420 kr.
Fullt kaos och kö genom hela butiken. Väldigt utplockat, men jord och liknande billigare produkter fanns kvar. Det som man nog kunde göra bäst kap på är slut.. Någon enstaka soffgrupp kvar som man nog kan tjäna lite på med 30% men kändes som långskott
 
S
  • Kress trådstyrda robotgräsklippare modell Mission Nano 600, på ett trägolv och omgiven av förpackningsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Insidan av en trådstyrd robotgräsklippare från Kress som visar mekaniken och de röda hjulen, placerad på ett trägolv inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
David__11
  • Laddar…
Är klipptallriken så j-la smal???😮
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
S
Fotografen Fotografen skrev:
Är klipptallriken så j-la smal???😮
18 cm.
Kantklipper.
 
  • Wow
Tokslut
  • Laddar…
D
S sinuslinus skrev:
Kress säljer ut sina trådstyrda robotgrässklippare för halva priset.
Deras nya är gps-styrda.

Jag köpte deras minsta modell för 6845kr på Liljekvists.
[länk]
Cool! Vet du hur det är med reservdelar och service? Står den sig bra mot Gardena?
 
S
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Cool! Vet du hur det är med reservdelar och service? Står den sig bra mot Gardena?
Nä, var lite av ett impulsköp efter att ha läst lite recensioner. Kress verkar nischa sig mot kommersiella sektorn så jag antar att servicen är bra.
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
S scim skrev:
Inte på huset, men i närheten av. Väntar bara på elektrikern nu så allt blir inkopplat!
[bild]
Fel tråd? 😉
 
  • Haha
  • Gilla
Teletubbie och 2 till
  • Laddar…
R
S sinuslinus skrev:
18 cm.
Kantklipper.
Kantklipper den enbart? Annars fattar jag ingenting av designen.
 
Vad är standard klippbredd på robotar? Har uppfattat det som att det är ganska smala tallrikar på alla.?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.