Åter till Lidl verktyg//mod
 
  • Gilla
  • Älska
Utsliten och utdömd och 10 till
  • Laddar…
Dagens prylar som råkade hamna i vagnen. Hade precis samlat klart på deras röda verktyg och så byter dom till grön, bara att börja om då 😬 Cykelmekarlådan är riktigt trevlig med fjäderbelastat lock, känns lite Wera toolcheck över det men lägre kvalitet antagligen, 150kr.
 
  • En samling av olika verktygssatser från märket Parkside visas upp, inklusive borrar, bits och en sladdlös skruvdragare, placerade på ett bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Ingen som har hittat en batteri tigersåg i Västra skåne? Bygger ut och har lyckats med att sabba tre tigersågar på semestern (hilti, Milwaukee, parkside).
 
  • Gilla
trycklös
  • Laddar…
T
C Currywurst skrev:
Ingen som har hittat en batteri tigersåg i Västra skåne? Bygger ut och har lyckats med att sabba tre tigersågar på semestern (hilti, Milwaukee, parkside).
Ingen här i byn i alla fall (fel ände av skåne iofs, men ändå).

Men känns nästan som att det finns en historia här värd en egen tråd? Köra sönder tre tigersågar på en sommar är rätt starkt ;)
 
  • Gilla
hyggabus och 2 till
  • Laddar…
T trycklös skrev:
Ingen här i byn i alla fall (fel ände av skåne iofs, men ändå).

Men känns nästan som att det finns en historia här värd en egen tråd? Köra sönder tre tigersågar på en sommar är rätt starkt ;)
Första en hilti med några år på nacken delade sig när jag kapade upp gjutformen, Milwaukee m12 har något klapp i kontakten (ska lämnas på service), och parkside som säkert är 10 år gammal klarade inte av att klyva lecablocken utan själva armen som styr bladet lossnade. Nu kapar jag de med en motorkap.

Har märkesmaskin på jobbet men tömde ju servicebilen innan semestern...
 
  • Gilla
trycklös
  • Laddar…
C Currywurst skrev:
Första en hilti med några år på nacken delade sig när jag kapade upp gjutformen, Milwaukee m12 har något klapp i kontakten (ska lämnas på service), och parkside som säkert är 10 år gammal klarade inte av att klyva lecablocken utan själva armen som styr bladet lossnade. Nu kapar jag de med en motorkap.

Har märkesmaskin på jobbet men tömde ju servicebilen innan semestern...
Vad är märkesmaskin för märke?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
K Kris1 skrev:
Vad är märkesmaskin för märke?
I mitt fall Milwaukee
 
C Currywurst skrev:
Ingen som har hittat en batteri tigersåg i Västra skåne? Bygger ut och har lyckats med att sabba tre tigersågar på semestern (hilti, Milwaukee, parkside).
Själv körde jag ihjäl min första Ryobi-tigersåg när den tröttnade på att leka med ett 50cm betong-blad.
Uppgraderade till deras borstlösa version som än så länge verkar vara svår att slita ut.
 
Dagens fynd, slang för 120kr, säckar för 39kr/st och slipstenar för 99kr/st, köpte båda då jag inte har så bra koll på slipning och vad som är lämpligt för olika slags knivar. Dom hade även vedklyvarkitt för skruvdragaren som såg spännande ut.
 
  • En rulle slang, två föremål i grön förpackning märkta "PARKSIDE 2in1 Sharpening Stone", och vad som verkar vara två hopvikta säckar på ett bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
svartöra
  • Laddar…
Japansåg med 5 olika klingor till ett handtag.
Förpackat i ett smart etui för lätt transport.
Mycket sågkapacitet för 129kr!

Dag

5-i-1 japansågset från Parkside med fem olika blad packade i ett etui och en låda. Verktyg för trä, metall och plast är inkluderade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Parkside Japansåg med fem utbytbara klingor och svart etui, förpackad i en grön kartong som visar sågklingorna och handtaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 8 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Japansåg med 5 olika klingor till ett handtag.
Förpackat i ett smart etui för lätt transport.
Mycket sågkapacitet för 129kr!

Dag

[bild]

[bild]
Såg fin ut men jag kom inte på vad jag skulle använda den till, vilka användningsområden ser du? Samma med stämjärnen..
 
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
C
stigen stigen skrev:
Japansåg med 5 olika klingor
Hjärnan är lite trög idag, vad är det för diameterangivelser på förpackningen?
ø 10cm, ø 12cm, ø 15cm?
 
Tar lite plats i väskan och du har många olika klingor att välja mellan.
Från fintand till metall!
Alltid redo!
 
C cpalm skrev:
Hjärnan är lite trög idag, vad är det för diameterangivelser på förpackningen?
ø 10cm, ø 12cm, ø 15cm?
Har ingen aning. Har kollat men förstår inte vad det betyder. Men dom går att såga med!
 
stigen stigen skrev:
Tar lite plats i väskan och du har många olika klingor att välja mellan.
Från fintand till metall!
Alltid redo!
Är det någon av bladen som kan såga av träpluggar på riktigt? Alltså inte så att det blir lagom repigt, eller att man måste skydda med tejp och vara jätteförsiktig, utan sådär så att man enkelt kan hålla bladet mot ytan och såga av det som sticker ut utan att skada ytan?

Förresten är det bra pris på deras färdiga pulled pork som är riktigt bra. Snart ska den in i ugnen en kvart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.