Microkatten
N Niq skrev:
Det gör den knappast. Men jag har aldrig haft en katt som sitter snällt o väntar på att jag ska stiga upp. Dom brukar hitta på diverse "roligt" för att man ska stiga upp o släppa(slänga) ut dom😀
Så är det här också. Hon, och hennes syster, har andra trick i beredskap om hon inte blickar fungerar. Peta i ansiktet, springa över sängen, riva tapet, peta på grejor på nattduksbordet, luftboxas med varandra, m.fl.
 
  • Haha
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Jo, men den är låst på natten! 🙂
Ajdå!😻🤣
Min är mestadels inte låst men det kommer ibland en ståtlig,
pälsig hankatt och förser sig med mat.🙄
Det händer också att han srayar på gardinerna.🤢
Och ibland hittar jag mörka hårtussar efter honom.😲
Gustav är inte att leka med fast han bara är hälften så stor.🤣
Ibland låser jag ändå.😬
Så jag förstår de som låser.😻❤️
 
  • Wow
SusoDus
  • Laddar…
En trött katt (tyckte bilden blev fin i svartvitt):
Svartvit bild av en trött katt som ligger ner med halvöppna ögon och ser avslappnad ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild på en vit katt som sover med slutna ögon, framhävd i svartvitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Tomtho och 13 till
  • Laddar…
4774
Jiji Jiji skrev:
[bild]
Katten har ju, som bekant för en del i den här tråden, haft otroligt mycket besvär med att dricka när vi är i vårt andra hus. Detta eftersom denna koja saknar all bekvämlighet som exempelvis akvarium och dusch.

Nu har vi åtminstone rinnande vatten i köket och om vattnet rinner från kranen ner i ett litermått och vidare ner i diskhon kan han dricka... Men kranen måste vara på så att vattnet rör sig. 😸
Vår Pelle har det senaste året valt att dricka nästan enbart ur rinnande kranar direkt, helst handfatet. Ska någon av våra två dricka så är det nypåfullt kallt vatten som gäller. Men dricka ur en vattenpöl ser ingen av dem som något hinder.

Så jag tror inte att du egentligen behöver dl måttet, utan han kan lapa direkt från kran. Obs! Anpassa strålen
 
4774
Maria T Maria T skrev:
Behöver verkligen dessa vackra kattfoton nu; jag har en [rätt jobbig] egenhet, som även min mamma hade, och det är att känna på sig när någon har dött 😔
I förrgår fick jag en konstig tanke om min sysslings katt, trodde först den hade rymt men det var jobbigare än så.
Idag ringde sysslingen och sa att katten var död.

Önskar, verkligen, ingen att få dessa sabla föraningar (har inget bättre ord).
Så, gosa med och pussa era pälsklingar ikväll, imorgon och för alltid.

(Tyvärr, detta gäller även andra djur, och människor). Förbannelse.
Har det likadant
 
  • Ledsen
Maria T
  • Laddar…
4774
FredrikR FredrikR skrev:
Frun hävdar att katter inte visar känslor med munnen/ansiktet, jag är helt hundra på våran Rasmus ligger där och ler där på divanen.
[bild]
Oja, visst gör han det. Katter visar verkligen känslor med ansiktet. Ta bara att när din katt tittar på dig och sakta sluter ögonen för att snart öppna ögonen och titta på dig igen så utrycker den långsamma "blinkningen" att katten älskar dig 😻😻. Snällast är om du gör likadant tillbaka för då säger det katten att du älskar den 😀
 
  • Gilla
Lucif3r och 2 till
  • Laddar…
4774
Misse Misse skrev:
En trött katt (tyckte bilden blev fin i svartvitt):
[bild]

[bild]
Men jösses så söt man kan vara ♥️
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Men jösses så söt man kan vara ♥️
Tack! Vi är så glada för den här lille katten (vi har haft honom sedan mitten av maj).
Vi har ytterligare tre katter på första bilden är det Flora och Ochi, Ochi är pappa till Flora och på andra bilden är det Cookie som fyller 17 år i höst);
Två bruna katter, Ochi och Flora, sitter på en fönsterbräda; Ochi är pappa till Flora. Utanför fönstret syns gröna växter på en altan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Långhårig katt ligger på trägolv och tittar in i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Tomtho och 11 till
  • Laddar…
Japp.. fortfarande i sängen haha.. så jag får väl uppdatera med en sådan bild som vanligt! (det regnade här igår - då kan man ju inte vara ute.. då blir man blöt!)

En grå och vit katt ligger bekvämt på en blå fluffig kudde i en grå soffa och tittar mot kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Han e ganska nöjd där på sin kudde, han går fram o kollar matskålen/tornet ibland.. sen tillbaka till kudden... en gång sov han 20-30 min i tornet när han väntade tappert på att nån jäkla människa skulle fylla på matskålen nedanför - men annars bara kudden som gäller.. alltid)
 
  • Gilla
Rd 350 och 6 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Oja, visst gör han det. Katter visar verkligen känslor med ansiktet. Ta bara att när din katt tittar på dig och sakta sluter ögonen för att snart öppna ögonen och titta på dig igen så utrycker den långsamma "blinkningen" att katten älskar dig 😻😻. Snällast är om du gör likadant tillbaka för då säger det katten att du älskar den 😀
Klart man blinkar tillbaka långsamt när man har chansen.
Där är Bärra tydligast. 😻
 
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
4774
Misse Misse skrev:
Tack! Vi är så glada för den här lille katten (vi har haft honom sedan mitten av maj).
Vi har ytterligare tre katter på första bilden är det Flora och Ochi, Ochi är pappa till Flora och på andra bilden är det Cookie som fyller 17 år i höst);
[bild]
[bild]
Precis lika bedårande söta alla 3, eller bedårande stilig herrn är. Ser så charmiga och mysiga ut 😻😻
 
  • Älska
Misse
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Precis lika bedårande söta alla 3, eller bedårande stilig herrn är. Ser så charmiga och mysiga ut 😻😻
Vi älskar dem alla fyra och är så tacksamma för dem.
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Misse Misse skrev:
Vi älskar dem alla fyra och är så tacksamma för dem.
Så fina alla 4, är far och dotter Brittisk korthår?
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Så fina alla 4, är far och dotter Brittisk korthår?
Alla är britter, tre brittiska korthår (far, dotter och "kattungen") och så då Cookie som snart blir 17 år är ett brittiskt långhår.
 
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
4774
Misse Misse skrev:
Vi älskar dem alla fyra och är så tacksamma för dem.
Sorry 🙀 såg just att jag skrev 3. My misstake 😇
 
  • Gilla
Misse
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.