Hej!
Tyvärr hände en tragisk olycka med pelarborren, lång historia kort, strömbrytaren som är en dahlander brytare med läge 1-0-2 exploderade i tusen bitar, så jag har inte en susning om var kablarna skall sitt. Tyvärr fanns ingen kopplingschema innanför höljet som det faktiskt brukar göra på Arbogas pelarborrar…

de tre svarta är inkommande från 3 faser, sen tror jag att brun, röd, grön hör ihopa på något vis och blå, svart, gul hör ihopa.

Vad ska jag mäta?

Första bilden är min pelarborr, de 3 andra är från en som har en likadan som hade lite bilder.

• Bild på en pelarborr med avtagit hölje som visar flera kablar i olika färger (svart, brun, röd, grön, blå, gul) som inte är inkopplade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en blå elektrisk strömbrytare i en pelarborrmaskin med gul, blå och svart ledning, där en person håller i brytaren.
    Skapa konto
  • Närbild av kopplingsschema och kablar på en pelarborr, visar anslutningar och färgade ledningar markerade med nummer och text.
    Skapa konto
  • Närbild på motor och växlar från en pelarborrmaskin, med flera färgkodade kablar som sticker ut på sidan, placerad på en träyta.
    Skapa konto
Redigerat:
Skicka ett e-mail till mscab.se och fråga om kopplingsschema
det gjorda jag och fick elschema till min Arboga U1

nisse123 nisse123 skrev:
Skicka ett e-mail till mscab.se och fråga om kopplingsschema
det gjorda jag och fick elschema till min Arboga U1
Har gjort det! Vi får väl se, har haft kontakt med dl. Tidigare angående andra saker gällande denna GM3512, killen i luren visst knappt vad det var för maskin samt lät så jävla ointresserad så jag trodde knappt det var möjligt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.