418 254 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Jag hoppas koket redan är igång och att det snart är dags för buteljering, ta hjälp av ordföranden i föreningen? Kanske en kommande städdags aktivitet, den gemensamma dagen alltså.M mrsnhp skrev:
Läste du inte vad jag skrev? "nu är det stilfullare", visst går det utmärkt att ta en orange såg men de röd/svarta är stilfullare till tujor och bör därför väljas då möjlighet finns.R Rejäl skrev:
Vill man istället tänka klassiskt och har vårdat sina förfäders sågar ömt är det väl en Jobu som isåfall ska användas vid sånt arbete på tomtmark om man inte har tillgång till en Jonseredare.
Det vore stilfullt, hur får man bort tujor med sånna?FredrikR skrev:
Dricker man många blir man lätt yrslig och kan ramla både hit och dit?F fribygg skrev:Läste du inte vad jag skrev? "nu är det stilfullare", visst går det utmärkt att ta en orange såg men de röd/svarta är stilfullare till tujor och bör därför väljas då möjlighet finns.
Vill man istället tänka klassiskt och har vårdat sina förfäders sågar ömt är det väl en Jobu som isåfall ska användas vid sånt arbete på tomtmark om man inte har tillgång till en Jonseredare.
Det vore stilfullt, hur får man bort tujor med sånna?
Blir garanterat inte lika rakt som med sänksåg, och skena men...
Ingen brukar dyka upp på städdagarna. Det skulle kanske komma fler om jag lovade att bjuda på tuja-öl, men jag brukar inte heller gå på städdagarna så det blir svårt.FredrikR skrev:
Jag tror du är något på spåret.M mrsnhp skrev:
Du stärker dig lite innan du går dit..
Grannarna gillar öl, ffa. gratis sådan..
Öl - win/win!