FredrikR FredrikR skrev:
Är dom rakt kapade, kanske sänksåg... med skena?
Självklart! Man kan ju inte kapa hur slarvigt som helst bara för att man "råkar slinta lite med sågen". Det handlar ändå om tjugo meter tujahäck.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Nu är det ju i och för sig stilfullare att göra det med en Jonseredare.
En sån?
En 330 ml burk Poppels Poppelino lageröl med 4,7% alkoholhalt, hantverksöl från Jonsered, med en grön etikett och svart text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller menade du inte Poppels i Jonsered...? 🤔

• Gilla
4774
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Självklart! Man kan ju inte kapa hur slarvigt som helst bara för att man "råkar slinta lite med sågen". Det handlar ändå om tjugo meter tujahäck.
Jag hoppas koket redan är igång och att det snart är dags för buteljering, ta hjälp av ordföranden i föreningen? Kanske en kommande städdags aktivitet, den gemensamma dagen alltså.

• Gilla
4774
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Ja om man tänker klassiskt o gammalt så är det så, men för oss som vill skina i solen med ölen i handen och mala ned grannens ogräs med stil så är det Husqvarna som gäller!
Läste du inte vad jag skrev? "nu är det stilfullare", visst går det utmärkt att ta en orange såg men de röd/svarta är stilfullare till tujor och bör därför väljas då möjlighet finns.

Vill man istället tänka klassiskt och har vårdat sina förfäders sågar ömt är det väl en Jobu som isåfall ska användas vid sånt arbete på tomtmark om man inte har tillgång till en Jonseredare.
FredrikR FredrikR skrev:
En sån?
Det vore stilfullt, hur får man bort tujor med sånna?

R Rejäl skrev:
Ja om man tänker klassiskt o gammalt så är det så, men för oss som vill skina i solen med ölen i handen och mala ned grannens ogräs med stil så är det Husqvarna som gäller!
Motorsåg med stor motor och flera avgasrör utställd på ett gräsfält tillsammans med andra maskiner på en tävling eller utställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Läste du inte vad jag skrev? "nu är det stilfullare", visst går det utmärkt att ta en orange såg men de röd/svarta är stilfullare till tujor och bör därför väljas då möjlighet finns.

Vill man istället tänka klassiskt och har vårdat sina förfäders sågar ömt är det väl en Jobu som isåfall ska användas vid sånt arbete på tomtmark om man inte har tillgång till en Jonseredare.

Det vore stilfullt, hur får man bort tujor med sånna?
Dricker man många blir man lätt yrslig och kan ramla både hit och dit?
Blir garanterat inte lika rakt som med sänksåg, och skena men...

P paralun skrev:
Jo men efter 14 långpannor i västen plus den gula så ser du väl ingen skillnad på maskin när du ska ut och röja hos grannen.
Drick dom istället för att lägga dom i västen så ser du nog skillnad på Electrolux såg och en riktig

• Gilla
paralun
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag hoppas koket redan är igång och att det snart är dags för buteljering, ta hjälp av ordföranden i föreningen? Kanske en kommande städdags aktivitet, den gemensamma dagen alltså.
Ingen brukar dyka upp på städdagarna. Det skulle kanske komma fler om jag lovade att bjuda på tuja-öl, men jag brukar inte heller gå på städdagarna så det blir svårt.

M mrsnhp skrev:
Ingen brukar dyka upp på städdagarna. Det skulle kanske komma fler om jag lovade att bjuda på tuja-öl, men jag brukar inte heller gå på städdagarna så det blir svårt.
Jag tror du är något på spåret.
Du stärker dig lite innan du går dit..
Grannarna gillar öl, ffa. gratis sådan..

Öl - win/win!

• Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
R
N Niq skrev:
[bild]
NIQ dig kan man lita på när det kommer till manliga leksaker🤩

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
TS verkar lämnat tråden...

• Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
R
Bara moderaten kvar då😢🤷

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Troll båda två

• Haha
  • Älska
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Nissens
FredrikR FredrikR skrev:
TS verkar lämnat tråden...
Det är väl som vanligt, tråden håller sig inte till ämnet och ts tröttnar…

• Wow
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Troll båda två
Knätofsbärare båda två 😇

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.