417 545 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Inte om grannen har sänksåg, med skena.Nötegårdsgubben skrev:Hade grannen över på ett enklare bygglovsärende. Han är inte djurist, utan jag har alltid tyckt att han är en bra karl på det stora hela. Gränsen mellan SE3 och SE4 går hur som helst söder om grannens mark och när han nu inte vidtagit några åtgärder för att hålla de höga SE4-priserna ute så tänker jag att jag får göra det själv.
Så jag sa till grannen att jag tänkte bygga ett 7,5 meter högt plank i tomtgränsen. Grannjäveln sa då att jag var dum i huvet och att det inte funkar så med elpriser att ett plank håller dem ute på det viset även när de är uppåt sju–sjuåenhalv. Men jag har lyssnat på han Ekollon som gafflar om Sverjepriser, så ni fattar ju vem som är dum i huvudet.
Nåja, jag tog fram 14 långburk och efter en stund verkade han ge med sig. Men det var ju varm och så, så när långburkarna var slut tog jag fram lite annat och så sket det sig igen. Fan också! Blanda inte långburk med korthylsor och annat.
[bild]
Så nu undrar jag, kan jag sätta en thujahäck istället?
/Djuristen
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 609 inlägg
Det beror väl på om det är en TS 75 eller nån vanlig billig konsumentprodukt från Jula eller Lidl.FredrikR skrev:
Iofs är det väl manligare att bygga plank enbart med bensinmotorsåg, men dricker man italienskt kanske inte det är viktigast?
Var den god?Nötegårdsgubben skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 609 inlägg
Jag ska fråga thujorna.
En konsumentprodukt saknar lite finesser, men är betydligt billigare, men vem bryr sig?F fribygg skrev: