D
Tokslut Tokslut skrev:
Så började även jag en gång, men efter 100 nått tröttnade jag och ringde Anticimex

Film från centraldammsugaren efteråt, filmat med en Eriksson år 2010
Vilken ljuv syn, blir varm inombords!

Ser inga getingar längre så stängde av och tejpade dammsugaren. Undrar när jag vågar öppna. Hörde inget surr.
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
4774
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Gaaaah! Blev stucken av en jävla geting när jag helt gick ut ur huset, helt oprovocerat. Dom små äcklena har byggt bo i fasaden precis bredvid ytterdörren. Har eskalerat konflikten medelst dammsugare.
Vi har alltid ett precis ovanför dörren men jag matar dem och ger dem vatten, saft och en å annan öl/vin skvätt och vi måste ha de mest sociala glada icke aggresiva getingarna på planeten 😄. Så tips, se dem som husdjur och ge mat och vatten till dem och vifta inte med armarna. Tänk bara på hur kinkiga vi människor kan vara när vi är hungriga, min make är en av dem hahaha 😂
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
  • Wow
nino och 5 till
  • Laddar…
4774
Tokslut Tokslut skrev:
Så började även jag en gång, men efter 100 nått tröttnade jag och ringde Anticimex

Film från centraldammsugaren efteråt, filmat med en Eriksson år 2010
Har ni två inte hört att våra pollinatörer lider hårt där humlor, bin och getingar ligger sämst till? Så vida man inte är tokallergisk så är det ju bättre att helt sonika flytta boet
 
4774 4774 skrev:
Har ni två inte hört att våra pollinatörer lider hårt där humlor, bin och getingar ligger sämst till? Så vida man inte är tokallergisk så är det ju bättre att helt sonika flytta boet
Jag överlät jobbet till proffs, vad de gjorde är jag inte helt säker på.

Och jag är en av få som inte klipper gräset när det är mycket blommor ;) + detta var 2010,
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
D
4774 4774 skrev:
Har ni två inte hört att våra pollinatörer lider hårt där humlor, bin och getingar ligger sämst till? Så vida man inte är tokallergisk så är det ju bättre att helt sonika flytta boet
Har inget emot getingar förutom idag men när det är precis utanför ytterdörren och när det springer småbarn där, då har dom valt fel plats. Dessutom svårt att flytta boet när det är bakom fasad.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Gahhh punktering på väg till stugan, tur att en gammal Volvo i alla fall har ett nödhjul att byta till.

Reservhjul monterat på en silverfärgad Volvo stöder efter en punktering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
4774
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Har inget emot getingar förutom idag men när det är precis utanför ytterdörren och när det springer småbarn där, då har dom valt fel plats. Dessutom svårt att flytta boet när det är bakom fasad.
Jag har blivit stucken 2 gånger i hela mitt liv, och då av samma stackars geting som hade fastnat i min ena ballerinasko. Led med stackaren, vilket hemskt öde 😉. Jag har så små fötter att nästan samtliga skor är en storlek för stora så de glappar en del.
 
  • Wow
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
RoTe
S spendera skrev:
Gahhh punktering på väg till stugan, tur att en gammal Volvo i alla fall har ett nödhjul att byta till.

[bild]
Läge att kolla lufttrycket i det där, ska vara ganska högt, står på däcket.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Läge att kolla lufttrycket i det där, ska vara ganska högt, står på däcket.
Det är 3 bar för tillfället, får fylla på lite innan vi åker hemåt.
 
4774 4774 skrev:
Jag har blivit stucken 2 gånger i hela mitt liv, och då av samma stackars geting som hade fastnat i min ena ballerinasko. Led med stackaren, vilket hemskt öde 😉. Jag har så små fötter att nästan samtliga skor är en storlek för stora så de glappar en del.
Gissar på storlek 33?
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Gaaahhhhh!

Den kunde väl hållit för sista hålet också 🤬.

Brutet borr ligger på betong tillsammans med skruv, omgiven av grus och smuts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Prova svetsa 😅
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Hade jag bara haft en svets i närheten så 👍
 
4774
D dibb skrev:
Gissar på storlek 33?
Nästan 32
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Gaaaaaaaahh! Jobbade i potatislandet för ett par dagar sedan och blev biten av lite insekter. Oklart vilka, men ena benet svullnade upp såpass att jag tagit full dos smärtstillande för att kunna fungera och det är fortfarande rejält svullet. Idag skrek jag inte av smärta när jag klev upp på morgonen i alla fall, så det går åt rätt håll, även om jag fortfarande är rödlila från foten och upp över smalbenet.

Jäkla muterade importmyggor eller nåt. Kände eller såg inget annat än småmygg och någon enstaka broms som jag slog ihjäl.
 
  • Ledsen
  • Wow
Nötegårdsgubben och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.