S
Nu är gymmet tillgängligt året om, även när kylan kryper på.
Interiör: träningssal, luftkonditionering, fönsterutsikt, hantlar, inomhusväxt, högtalare, träningsutrustning, neutralt färgschema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mitsubishi Heavy Industries - Kazan 35 Extreme Luftvärmepump
Utomhusdel av en värmepump fäst vid ett vitt hus, nära fönster, grus och stuprör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Elsparv och 2 till
  • Laddar…
Mitt bidrag till tråden, 30 kvm i vårt gamla stall när jag nu ändå bytt hela takkonstruktion och isolerat hela längan.

Hemmagym med viktvästar, kettlebells, yogamattor och rep för klättring. Träningsutrustning organiserad i enkel miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemmagym med kettlebells, medicinboll, sandsäckar, roddmaskin och träningstillbehör i ett ljust rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemmagym med hängande cykel, boxningssäck, roddmaskin, träningscykel och viktbänk på gummimatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemmagym med väggmonterade fitnessredskap, träningsmattor och spänstboll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
michfris och 11 till
  • Laddar…
K Katthatt skrev:
Om du inte ville mäta kuk, varför tog du då fram linjalen och började mäta min? Lol. Jag förstår fortfarande inte varför du undrade över hans viktmängd. Men du verkar lite öm om tårna så vi kan vara färdiga här. 😛

Ps. 150 är böj. Är nog bra om du tränar på att läsa. Alternativt skaffar gubb-glasögon.😁
Pajas.
 
  • Haha
whak
  • Laddar…
É
É ÉlPon skrev:
Såg att det var en av er som hade ställning likt denna men det var ett gammalt inlägg. Fler som har erfarenhet om två lösa ställningar är stadigt nog? Välter kanske bara om man kollapsar fullständigt stående? Ska klara hela 400-500kg även de små säkerhetsarmarna:
[länk]
Hemmagym med skivstångsställning, viktskivor på väggen och en svensk flagga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skivstångslastare i hemmagym med svensk flagga i bakgrunden och vikter på stången.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det har fungerat tillräckligt bra, men borde ha köpt en cage istället. Blev en sån ställning istället för cage eftersom det skiljde så mycket i pris.
Två eller tre gånger har ena sidan kollapsat under vikten pga att jag varit slarvig när jag bytt höjd (tror jag). Det är två eller tre gånger för mycket, turligt nog har jag undvikit att skada mig vid dessa tillfällen.
 
  • Gilla
Elsparv och 4 till
  • Laddar…
É ÉlPon skrev:
Såg att det var en av er som hade ställning likt denna men det var ett gammalt inlägg. Fler som har erfarenhet om två lösa ställningar är stadigt nog? Välter kanske bara om man kollapsar fullständigt stående? Ska klara hela 400-500kg även de små säkerhetsarmarna:
[länk]
Vi hade 2 lösa utan armar på gymmet. De var för vingliga speciellt vid bänkpress.
Så jag tvingade kommunen att byta ut till Likt Nilsbyggers ställning. Men vår är högre och helsvart.

När man lade tillbaka stången så gunga de ju bak. Träningskompisen var lite smårädd när han hade 156 kg och han lägger den lite väl hårt :D
 
É
É ÉlPon skrev:
Okej jo jag har tänkt om lite och är inne på half power rack verkar de kallas. Denna verkar prisvärdast:
[länk]
Slipper jag fixa separat chins med.

Men kanske detta paket:
[länk]
Edit: inget specialpris på paketet egentligen mot att köpa separat men är typ det jag behöver.

Folk ska ha så jäkla mycket för sitt slitna begagnade så blir nog nytt med leverans hem.
Kolla på gymkompaniet med. Vårt halfrack är därifrån och har längre säkerhetsarmar.

Se om du hittar rescension på den bänken du länka. Den är väldigt billig, så du inte får en skitbänk som faller ihop.
 
É
R Rkarlsson skrev:
Kolla på gymkompaniet med. Vårt halfrack är därifrån och har längre säkerhetsarmar.

Se om du hittar rescension på den bänken du länka. Den är väldigt billig, så du inte får en skitbänk som faller ihop.
Jo jag insåg att den bänken bara tålde 180kg och jag väger själv 100kg så blir för lite kvar då. De flesta billigare ställbara under 2000kr verkar ha maxgräns på 200kg.

Denna tål 270kg vilket räcker. HE kallar den topprankad bänk men på gymkompaniets recensioner var det ett par som tyckte den var lite racklig:
https://hefitness.se/x-fit-styrketraning/traningsbankar/traningsbank-silver-iii/
(Dyr på gymkompaniet)

Denna verkar ha bättre betyg men ser/är lite klenare, men den är mer svetsad än ihopskruvad så kanske därför:
https://gymkompaniet.se/black-bench-iii-fallbar-master?gad_source=1
 
Min tur att uppdatera i den här tråden. Efter att äntligen flyttat till hus i februari var jag först sugen på att köpa en projektbil och spendera kvällarna i garaget skruvandes på den. Efter att ha meckat lite med pendlarbilen var jag less på det mesta som har med fastrostade bultar att göra så bestämde mig att börja bygga gym i garaget istället.

Farligt detta, när man väl köpt några saker är man sjukt sugen på att köpa ännu mer… Om jag aldrig mer behöver köpa ett gymkort kan man ju dock bara räkna på en lång återbetalningstid.
 
  • Garagegym med en bänkpress, viktskivor på golvet och en stång med vikter. Garageporten är öppen och en bil syns utanför på en grusuppfart.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael.S och 3 till
  • Laddar…
A Andemannen skrev:
Min tur att uppdatera i den här tråden. Efter att äntligen flyttat till hus i februari var jag först sugen på att köpa en projektbil och spendera kvällarna i garaget skruvandes på den. Efter att ha meckat lite med pendlarbilen var jag less på det mesta som har med fastrostade bultar att göra så bestämde mig att börja bygga gym i garaget istället.

Farligt detta, när man väl köpt några saker är man sjukt sugen på att köpa ännu mer… Om jag aldrig mer behöver köpa ett gymkort kan man ju dock bara räkna på en lång återbetalningstid.
Man borde få lägga friskvårdsbidraget på hemmagymmet.
 
J Jonasdzm skrev:
Man borde få lägga friskvårdsbidraget på hemmagymmet.
Eftersom det är tjänstebaserat kanske om du startar ett gym.
 
J Jonasdzm skrev:
Man borde få lägga friskvårdsbidraget på hemmagymmet.
Ja det hade varit toppen!
 
Borde väl gå att starta en förening som hyr gymmet av en, där man sen betalar för medlemskap med sitt friskvårdsbidrag
 
  • Gilla
Roffe_riff
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.