B bjorsi skrev:
Jäkla autocorrect 😓
Man kan ju ändå undra när du använd "höstkalkon" tidigare för att autocorrect ska förslå det 🤪
 
  • Haha
pennybridge
  • Laddar…
Slipat, grundmålat och färdigmålat fönstersmyg. Vädret var på min sida idag. Omväxlande mulet och lite sol, med en vind som fick modern färg att torka snabbare än väntat.

Nymålat fönstersmyg och fönsterkarm inomhus med utsikt mot en gräsmatta och en grå paviljong utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lägger med en bild från fönstret i rummet bredvid också så att man förstår utgångsläget.

Nött och flagande fönstersmyg före målning med bakgrund av trädgård, studsmatta och landsväg utanför fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kittade även fönster igår, men där blir det ingen bild för då måste jag utfärda trigger warning för alla känsliga läsare. Vi kan väl säga att det jag hade att tillgå var Byggmax fönsterkitt på patron (varför?) och i kombination med mina kittningskunskaper så är det inget som gör sig på bild.
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 9 till
  • Laddar…
4774
mexitegel mexitegel skrev:
Kom faktiskt nyss på att ett sågverk och en rikt- och planhyvel hade varit bra för att tillverka den nya syllen. Frun verkade dock inte helt road av min insikt 😀.
Jaaa, jag vill oxå ha ett sågverk 😄
 
Gjort ett färgprov till frugan som hon får godkänna
Vart ljusgrönare än jag trodde
Hoppas hon godtar detta isåfall blir det panelspikning i nästa vecka
Fördelen med tjära är att jag inte behöver måla innan jag sätter upp panelen
Och att det luktar gott
 
  • Grönmålad träplanka uppställd på en omålad träplanka, lutad mot en röd tegelvägg och en vit enhet, med en grusväg och en bil synlig i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grönt färgprov uppstruket på en träpanel, som ligger framför en röd tegelvägg, väntar på godkännande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lill72 och 8 till
  • Laddar…
Skall man äntligen få ordning på det trådlösa och ljudet i vardagsrummet och toaletterna
 
  • Uppackade teknikprodukter på ett träbord, inklusive en TP-Link Deco AX3000, Wiim Mini, Wiim Amp och två vit-svarta högtalare redo för installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Smällt upp en carport mot ett uthus. Nu är det bara att gräva bort matjorden och lägga dit grus istället så man törs köra in en tung bil också. Och sätta upp några snedsträvor, och…
Carport byggs mot ett rött uthus, trädgård med grönt gräs och buskar, grushög och byggmaterial i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 12 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Skall man äntligen få ordning på det trådlösa och ljudet i vardagsrummet och toaletterna
Ska du göra en "Nakna pistolen" och micka upp toaletten så att man kan höra vad som händer där i vardagsrummet?
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Ska du göra en "Nakna pistolen" och micka upp toaletten så att man kan höra vad som händer där i vardagsrummet?
Hehe nästan. Men mest att det är mysigt. Upptäckte två saker. Absolut bäst akustik är det i badrummet. Väldigt märkligt men blir en väldigt bra rymd och basgång. Drar jag på så högt att det lätt skulle kunna vara nattklubbsnivå så hör man inte ljudet bort till sovrummen. Fast jag måste vibrationsdämpa maskaran och locktången då.

En vitt nät kommer komma upp framför högtalarna.
 
  • Badrum med ljust kakel, stor spegel, trähylla under fönstret och vitrinskåp. Högtalare installerade under handfatet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
boschkenta och 11 till
  • Laddar…
Totte lille Totte lille skrev:
Gjort ett färgprov till frugan som hon får godkänna
Vart ljusgrönare än jag trodde
Hoppas hon godtar detta isåfall blir det panelspikning i nästa vecka
Fördelen med tjära är att jag inte behöver måla innan jag sätter upp panelen
Och att det luktar gott
Frugan godkände färgen så jag har beställt 10 liter
Knutarna blir bruntjärade
 
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Hehe nästan. Men mest att det är mysigt. Upptäckte två saker. Absolut bäst akustik är det i badrummet. Väldigt märkligt men blir en väldigt bra rymd och basgång. Drar jag på så högt att det lätt skulle kunna vara nattklubbsnivå så hör man inte ljudet bort till sovrummen. Fast jag måste vibrationsdämpa maskaran och locktången då.

En vitt nät kommer komma upp framför högtalarna.
Spela Katalepsy eller Gutalax så blir det perfekt!
 
Skulle egentligen börjat mura upp en vägg,
Planen var att mura in pumpbrunnen i en liten nisch men 15.45 kastade jag mig i bilen och for till Cramo och hyrde en bilmaskin.

Dryga timmen senare är brunnen flyttad 👍. Enklare att mura, färre psykbryt när det ska kaklas, det blir snyggare och totalt sett en tidsbesparing.

Bild av redan flyttad pumpbrunn i en nisch med synliga rör, omgiven av blåa kakelplattor och vägg med vita kakelplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I morgon krigar vi vidare och gjuter ny kantbalk, så murar vi på måndag kväll istället.
 
  • Gilla
Tokslut och 8 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Skulle egentligen börjat mura upp en vägg,
Planen var att mura in pumpbrunnen i en liten nisch men 15.45 kastade jag mig i bilen och for till Cramo och hyrde en bilmaskin.

Dryga timmen senare är brunnen flyttad 👍. Enklare att mura, färre psykbryt när det ska kaklas, det blir snyggare och totalt sett en tidsbesparing.

[bild]

I morgon krigar vi vidare och gjuter ny kantbalk, så murar vi på måndag kväll istället.
Att hyra är dock att försumma tillfället att motivera nytt verktygsinköp. Never tell you wife that renting is an option 😉
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
fribygg och 5 till
  • Laddar…
Ohchips Ohchips skrev:
Att hyra är dock att försumma tillfället att motivera nytt verktygsinköp. Never tell you wife that renting is an option 😉
Det främsta argumentet till att inte hyra är känslan att äga, glöm inte det!
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123
S Saelen skrev:
Spela Katalepsy eller Gutalax så blir det perfekt!
Spela shoreline menar du? 😉
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Ohchips Ohchips skrev:
Att hyra är dock att försumma tillfället att motivera nytt verktygsinköp. Never tell you wife that renting is an option 😉
Helt rätt. Behövs mer motivation på vägen så säg att du istället kan hyra ut verktygen. Att du sen inte hyr ut merparten eller sätter vansinniga priser är en annan sak. Se bara till att ha något du inte bryr dig om som någon kommer och hyr ibland så kommer hon snart uppmuntra dig att köpa fler verktyg.
 
  • Gilla
  • Älska
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.