L Lassetasse skrev:
Kollar på att införskaffa lite batteridrivet för att komplettera sladdparken. Hittade ett för ögat trevligt erbjudande från jula:
[länk]

Gör man bättre lägga lite mer genom att köpa rött, gult, blått istället eller är ryobis maskiner tillräckligt bra?

Mvh
Det beror på dig och dina projekt.
Kläm och känn, brukar vara ett bra råd, hur känns maskinerna i dina händer.

Många är jättenöjda andra undviker dom.
Det finns säkerligen bättre men också sämre märken.

• Gilla
Anonymiserad 156538 och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det beror på dig och dina projekt.
Kläm och känn, brukar vara ett bra råd, hur känns maskinerna i dina händer.

Många är jättenöjda andra undviker dom.
Det finns säkerligen bättre men också sämre märken.
Tack för svar och bra tips! Ska åka och känna på dem.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Fördelen med Ryobi är att det finns allt ifrån skruvdragare till kaffebryggare, om det är viktigt för en så har de ju i princip allt inom trädgård/verktyg för sina batterier.

Nackdelen är väl att de känns lite plastiga och oergonomiska (individuellt)

• Gilla
Lassetasse
  • Laddar…
Titta på HP-modellerna. De är riktigt bra och prisvärda.

• Gilla
Lassetasse
  • Laddar…
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
Fördelen med Ryobi är att det finns allt ifrån skruvdragare till kaffebryggare, om det är viktigt för en så har de ju i princip allt inom trädgård/verktyg för sina batterier.

Nackdelen är väl att de känns lite plastiga och oergonomiska (individuellt)
Tack för svar! Jag är beredd att tumma lite på komfort och känsla så länge som de presterar (gör det de ska) och inte går sönder (trots plastkänsla). Har du någon uppfattning om hållbarhet/kvalitet och funktion/prestanda?

Låter som att du har koll och är bekant med märket!🙂

Jag har bara testat skruvdragare, dyckertpistol och mutterdragare hos bekanta/som jag lånat. Så jag har inget erfarenhetsvärde hur de är hållbarhetsmässigt 🙂

Men de verktyget jag testat gjorde absolut det som de är avsedda för!

• Gilla
Lassetasse
  • Laddar…
Ryobi har samma ägare som AEG och Milwaukee; Budget/Mittemellan/Proffs, så det beror väl lite på var du placerar dig själv på skalan.
Ryobi har 3 års garanti på verktyg, det kan vara värt en del.
Jag har inte mycket egen erfarenhet av Ryobi, har en skakslip jag knappt använt. Funkar som den ska men känns lite plastig.

/Höghus

• Gilla
Lassetasse
  • Laddar…
Nicro Nicro skrev:
Titta på HP-modellerna. De är riktigt bra och prisvärda.
Tack för svar! Visste inte att det fanns olika segment inom Ryobi också. Verkar som att hp är deras starkare/bättre maskiner - Blir genast lite dyrare men inte riktigt som proffsmaskinerna. Får se om jag kän hitta några bra paket på rea.

Bra tips som jag ska kolla vidare på. Får klämma och känna lite också när jag åker till butik!

Grästrimmer: Ryobis plastskär håller dåligt. Numera använder vi Bosch till vår Ryobitrimmer. De passar tillräckligt bra och håller betydligt längre.

Redigerat:
  • Gilla
Lassetasse
  • Laddar…
Har skruvdragaren och tycker den är riktigt bra. Det negativa är att den är tyngre än andra modeller men helt klart bästa skruvdragaren jag har haft.

• Gilla
Lassetasse
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Ryobi har samma ägare som AEG och Milwaukee; Budget/Mittemellan/Proffs, så det beror väl lite på var du placerar dig själv på skalan.
Ryobi har 3 års garanti på verktyg, det kan vara värt en del.
Jag har inte mycket egen erfarenhet av Ryobi, har en skakslip jag knappt använt. Funkar som den ska men känns lite plastig.

/Höghus
Tack för svaret! Garantin är definitivt värdefull. Jag tror att jag kommer hinna använda de flesta verktygen inom den tiden så är det något som går sönder är det ju verkligen en trygghet... Förutsatt att de är brukbara funktionsmässigt! 🙂

L Lassetasse skrev:
Kollar på att införskaffa lite batteridrivet för att komplettera sladdparken. Hittade ett för ögat trevligt erbjudande från jula:
[länk]

Gör man bättre lägga lite mer genom att köpa rött, gult, blått istället eller är ryobis maskiner tillräckligt bra?

Mvh
Finns två liknande maskiner av Ryobi så köp den dyrare skulle jag säga, jag äskar deras spikpistol och dyckertpistol samt Sticksåg.

• Gilla
Lassetasse
  • Laddar…
L Lassetasse skrev:
Tack för svaret! Garantin är definitivt värdefull. Jag tror att jag kommer hinna använda de flesta verktygen inom den tiden så är det något som går sönder är det ju verkligen en trygghet... Förutsatt att de är brukbara funktionsmässigt! 🙂
Kläm och känn innan köp är väl bästa rådet du redan fått.
Kom på att jag har en Ryobi ihopfällbar arbetsbänk, synnerligen dålig kvalitet på den, kan inte rekommenderas. Vinglig och oergonomisk.

/Höghus

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
O
L Lassetasse skrev:
[länk]

Mvh
Jag tycker du ska se om de verktygen som är med matchar dina behov. Är skruvdragaren tillräckligt stark? Räcker det med 115 mm på vinkelslipen? Sågar kapsågen tillräckligt djupt?

Edit: Lägg där till om du tror du klarar dig med de batterierna. De är inte jättestora och ska man köpa fler blir det fort dyrt.

Redigerat:
  • Gilla
Lassetasse och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.