Har idag monterat en dörr där det tidigare var ett fönster.
Dock är den trög att stänga. Respektive sida går bra, men tillsammans får man ta i. Topp- och bottenklackarna når kistorna, men de på mitten är lite off.
Alla sidor är i våg och kryssmåttet skiljer knappt 3mm med laser, så det det känns inom metodfelet.
Några förslag kring vilka karmskruvar jag borde släppa eller tajta?
 
  • Nyinstallerad vit dörr med glas, där det tidigare var ett fönster, omgiven av byggverktyg och material på gräsmattan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag fick vi jag använda övervakningskamerorna och NASen för att lämna ut film till de fyra poliser som oannonserat kom på besök. Men de var trevliga trots brist på kaffe och förhoppningsvis kan de sy in buset ordentligt, även om mina händelselösa filmsnuttar på grenar som rör sig knappast lär hjälpa denna gång.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Drivaxel ✅
Bärarm ✅
Svordomar av den högre skolan ✅
Nu är bromsokshållarna rensade från avdragna skruvar. En skruv höll, facit för morgondagens inhandlingsrunda. Kan ju hoppas att nån firma har skruven hemma.
Arbetsbänk i verkstad med skruvstäd, burköl, propangasflaska, och verktyg i en röra med handfat och städmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
J JohnyS skrev:
Det en gammal YXR variator, venture 480 -93, jag byter spindelbussningarna till YVX bussningar. Borra tre hål, pilla i fjäder pinnar som håller de nya glidbussningarna på plats.
[bild]
De gamla sitter i skivan(nylon som kärvar), de nya på spindeln.
Ska byta axelbussningar när jag ändå har den i delar.
Intressant. Har just skiftat till en YXV tror jag som jag hade liggandes på min venture. Så det går att modda sådär.
 
Kuslake Kuslake skrev:
Intressant. Har just skiftat till en YXV tror jag som jag hade liggandes på min venture. Så det går att modda sådär.
Jag hoppas det. Det visar sig nästa vinter det finns snö 😉
Beskrivning:
https://totallyamaha.net/threads/10186/
 
Justerat dörren till gästrummet efter 5 års irritation. Det tog 3 minuter att göra det när jag väl fick tummen ur.
Nästa år ska jag montera en 7 cm lång listbit till trappan jag renoverade för 3 år sedan.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Beskow93 och 10 till
  • Laddar…
Freddan054 Freddan054 skrev:
Nästa år ska jag montera en 7 cm lång listbit till trappan jag renoverade för 3 år sedan.
Varför så bråttom? 😉
 
  • Haha
  • Gilla
sinuslinus och 6 till
  • Laddar…
En prototyp till pappershållare i köket. Vi köpte ett Rivrör för länge sedan, men kom på att vi inte ville offra skåpsutrymme.
Får se om det fungerar i praktiken.

/Höghus

Prototyp av en pappershållare monterad under en kökshylla med en hushållsrulle och ett Rivrör som håller rullen på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 13 till
  • Laddar…
Nytt skärmtak över dörren.
 
  • Exteriör av ett vitt hus med nytt skärmtak över dörren, omgärdat av en trädgård med buskar och gräs samt en blå himmel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 31 till
  • Laddar…
Lyfte upp huset 2 cm och rätade upp en plint som håller upp ett hörn av hustaket som går ut över entren. Lutade som ett berömt torn, med med skillnaden att plintar inte ska luta och det störde mig...
 
  • Gilla
sinuslinus och 5 till
  • Laddar…
”Åkgräsklipparen går dåligt, och så ryker det jättejättemycket”.

Började med att kika på motorn och filter och annat. Sen började kolla remmarna. Skulle kollat klippdäcket först.

Mittenkniven var helt fast, så remmen slirade och orsakade rejält med rök. Nu går den iaf bra sett till det, men vi har långvariga problem med att motorn går kasst.

Knivbladet på åkgräsklipparens klippdäck är blockerat av en hög med torkat gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
En prototyp till pappershållare i köket. Vi köpte ett Rivrör för länge sedan, men kom på att vi inte ville offra skåpsutrymme.
Får se om det fungerar i praktiken.

/Höghus

[bild]
Genialt! Får minnen till burköppnarna som satt fast på överskåpen förr, när kök inte var inredning utan praktiska.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Genialt! Får minnen till burköppnarna som satt fast på överskåpen förr, när kök inte var inredning utan praktiska.
Jag har en Röda Klara liggande någonstans, komplett med svängfästet med kapsylöppnare. Får se om den kommer till nytta.
Och burköppnaren Kickan. 😀

/Höghus
 
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Fixade fronter till ett Blocketfynd. Lite OSB och tyg från Biltema. Det gick det med. :) Svårast var att få till en fästanordning.
 
  • Högtalare med DIY-fronter av OSB-skiva och tyg, placerad mot en mönstrad blå vägg med en trälist längst ner. Slutsnör på trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MickeLarsson och 8 till
  • Laddar…
Testat solosåg. Kul och en hel del verkar bli användbart.

Fast björken som legat kapad sedan november undrar jag om den är körd. Någon med erfarenhet som kan bekräfta min senfärdighet/klantighet?
Planka av björk placerad på solosåg för bearbetning. Bakgrunden visar gräs och sågspån, och en motorsåg från varumärket Stihl ligger närmast i bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.