Matti_75 Matti_75 skrev:
Saxen är till för att klippa kvartsstav och tunna smyglister.
ådal ådal skrev:
Och denna, vad tusan har man denna till?[bild]
Montera rör nipplar på tex radiatorer eller blandare i vägg
 
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
Cheesen
Kom ett par Amazon Prime grejor... Ett set med fyra låsringstänger från BGS, förpackade i plast bredvid en blå verktygsväska märkt "BGS technic".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett set med fyra olika låsringstänger med blåa handtag i en svart verktygsväska, fotograferad ovanifrån på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Låsringstängerna känns riktigt fina... Jag missade ju fjolårets låsrinstångs race...
 
  • Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Fick idag hem en Knipex CoBolt....
 
  • Knipex CoBolt bultsax med orange handtag, placerad på en träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Immobil och 13 till
  • Laddar…
En blåsare
En orange och svart lövblåsare från Husqvarna placerad på en kartong, med verktyg och utrustning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
slugger och 5 till
  • Laddar…
SC Aero SC Aero skrev:
En blåsare
[bild]
”Sicken Blås”, som Emil sa!
 
  • Gilla
plan-g och 1 till
  • Laddar…
boschkenta
boschkenta boschkenta skrev:
Hemkommen från en dagstur ner till Växjö... detta fick plats i bilen, resten kommer på lastbil 😋

[bild]
Nu är "resten", dvs sågen, ihopsatt, injusterad, och provkörd. Mycket nöjd :)

Fick hem den redan dagen efter inköp, på mindre än 24h. Snabba ryck!

Bygger om hela "snickeriet" för att göra plats för sågen och ett MFT. Och kanske justerbord när man ändå är i farten och eldar pengar.

En professionell sågmaskin med träskivor på arbetsytan, omgiven av verktyg och utrustning i ett snickeri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Lite mer pryttlar beställda och på väg.... tur man har förstående sambo. 😅
 
  • Gilla
  • Wow
saiter och 13 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Nu är "resten", dvs sågen, ihopsatt, injusterad, och provkörd. Mycket nöjd :)

Fick hem den redan dagen efter inköp, på mindre än 24h. Snabba ryck!

Bygger om hela "snickeriet" för att göra plats för sågen och ett MFT. Och kanske justerbord när man ändå är i farten och eldar pengar.

[bild]


Lite mer pryttlar beställda och på väg.... tur man har förstående sambo. 😅
Vad gick sågen på? Precis köpt en Skil bordssåg men gissar att det räcker till typ hjulen på din såg.
 
boschkenta
F FRS05 skrev:
Vad gick sågen på? Precis köpt en Skil bordssåg men gissar att det räcker till typ hjulen på din såg.
Haha med tanke på vad den här typen av såg kan kosta så var det inte så farligt, men det tog några år innan jag kunde rättfärdiga köpet... 22kkr gick det på, sedan kan man köpa tillbehör och förlängningar för ungefär lika mycket om man vill.
 
  • Gilla
trycklös
  • Laddar…
Glömde ta bild innan jag överlämnade den till min far, men tyckte han behövde ett bättre och nyare multiverktyg till båten, så köpte en Leatherman Surge + Bit kit till honom. :)

/Jocce
 
  • Gilla
Deltidslantisen och 2 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Haha med tanke på vad den här typen av såg kan kosta så var det inte så farligt, men det tog några år innan jag kunde rättfärdiga köpet... 22kkr gick det på, sedan kan man köpa tillbehör och förlängningar för ungefär lika mycket om man vill.
I väntan på (det sjukt dyra) justerbordet, kan du använda hålen till en enkel breddning av bordet. Det är orimligt smalt till vänster om bladet och den decimeter jag la till gör rätt mycket. En bit ek och några skruvar.

Inte riktigt samma modell av såg, men du har nog samma gängade hål för justerbord/breddning på din.

Bordssåg med tillsatt ekbit och skruvar till vänster om sågbladet för breddning. Röd sågklinga, anhåll och tillbehör synliga på arbetsytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
IgelSpikey och 6 till
  • Laddar…
boschkenta
Hep Hep skrev:
I väntan på (det sjukt dyra) justerbordet, kan du använda hålen till en enkel breddning av bordet. Det är orimligt smalt till vänster om bladet och den decimeter jag la till gör rätt mycket. En bit ek och några skruvar.

Inte riktigt samma modell av såg, men du har nog samma gängade hål för justerbord/breddning på din.

[bild]
Snyggt! Tack för tips :)
Har inte bestämt om det blir justerbord eller enkel förlängning än. Det enda jag kommit fram till hittills är att jag behöver ett längre anhåll, så ett sådant är på väg :)
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
boschkenta
Och där kom det och lite pryttlar till blivande MFT som skymtas bakom sågen 😋

Bordssåg med dammsugarslang och tillbehör som klämmor, fästen och paket med träarbetesverktyg ordnade runt verktygsbordet i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
richardtenggren och 13 till
  • Laddar…
Stickan56
Det blev en sats med kråkfötter.

En sats med kråkfötter (crowsfoot) i storlekar från 10 till 19 mm uppställda på en rad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stickan
 
  • Gilla
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Och där kom det och lite pryttlar till blivande MFT som skymtas bakom sågen 😋

[bild]
Om du inte redan har så kika på benchdogs.co.uk , de har bra mft-tillbehör kompatibla med Bosch skenor
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Onsdagens inköp visserligen, men det sista (visningsex i glasmonter) Dewalt Powerstack DCBP034 för 590 kr på Bauhaus i Uppsala kändes som en bra deal, halva pris kompis. Perfekt till excenterslipen istället för de stora flexvoltbatterierna jag har som får den att gå på hälen.
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.