BirgitS BirgitS skrev:
Som något sånt här:
[bild]
[länk]

Då ska den ju vara några cm djupare än vad själva smygen är.
BirgitS BirgitS skrev:
Som något sånt här:
[bild]Precis! Me
[länk]

Då ska den ju vara några cm djupare än vad själva smygen är.
precis! Men standard att beställa verkar ju vara 16 eller 17,5, men det känns för klent, och 25 cm känns ev för djupt.

Går ju att klyva till bredd man önskar om du väljer 25cm. Sågad sida sätts mot fönstret. Det borde dina snickare kunnat tala om;)

• Gilla
nino
  • Laddar…
BirgitS
Jag tror att de som är 16-17 cm är avsedda för montering på konsoler utanför fönstret eller kanske för den väggtjocklek som man hade för några årtionden sen.

Har du inget dokument där det framgår hur tjocka väggarna är och kan ta reda på hur tjocka fönstren är?
Om du nu inte kan vänta tills du är på plats.

A AndersS skrev:
Går ju att klyva till bredd man önskar om du väljer 25cm. Sågad sida sätts mot fönstret. Det borde dina snickare kunnat tala om;)
Det gör de ju, inte tänkt så långt ;) Men det har nog snickarna koll på.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag tror att de som är 16-17 cm är avsedda för montering på konsoler utanför fönstret eller kanske för den väggtjocklek som man hade för några årtionden sen.

Har du inget dokument där det framgår hur tjocka väggarna är och kan ta reda på hur tjocka fönstren är?
Om du nu inte kan vänta tills du är på plats.
Jag ska inte beställa ikväll, så ska mäta imorgon, ville bara ha lite input från er som har koll ;)

Men jag fattar inte varför jag hittar typ en enda fönsterbräda i djup 25 cm av alla standard som verkar finns i butik.

BirgitS
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
J Jhnaa skrev:
beställa för att byggas dit/in.
…..men snickarna platsbygger ju det som du vill ha det, du behöver inte köpa någon speciell produkt? De tar med sig limträ eller mdf och bygger av det.

Ska du ha en fönsterbänk som är en del av din fönstersmyga eller ska du ha en fönsterbräda som sitter utanför fönstret på konsoller?

BirgitS
J Jhnaa skrev:
Men jag fattar inte varför jag hittar typ en enda fönsterbräda i djup 25 cm av alla standard som verkar finns i butik.
Hur gick det med din fönsterbräda, @Jhnaa ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.