Hej!
Jag är en idiot.
Jag har varit lite för snabb när jag bytt vindskivor på garaget.
När jag mätte höjden på betongpannorna så mätte jag endast på ena sidan nocken.
När jag sedan skulle sätta på plåten så blev det problem. På ena sidan gick det bra för där hade jag tagit mått 70mm se bild 1.
På andra sidan (för att man vänder på betongpannan) så bygger den istället 80mm.. se bild 2.
Finns det någon smart lösning på detta eller är det bara riva ner översta skivan och köra 80mm på båda sidor?
Tack så länge.
Jag är en idiot.
Jag har varit lite för snabb när jag bytt vindskivor på garaget.
När jag mätte höjden på betongpannorna så mätte jag endast på ena sidan nocken.
När jag sedan skulle sätta på plåten så blev det problem. På ena sidan gick det bra för där hade jag tagit mått 70mm se bild 1.
På andra sidan (för att man vänder på betongpannan) så bygger den istället 80mm.. se bild 2.
Finns det någon smart lösning på detta eller är det bara riva ner översta skivan och köra 80mm på båda sidor?
Tack så länge.
Jag har en läkt målad i samma färg som "offerbit" ovanpå vindskivor på både hus och garage. Syns inte under plåten
Tack för svar!Bart skrev:
Jag har funderat på samma lösning. Plåten bygger ner 35mm utanför vindskivan så det hade ju funkat med 22mm läkt.
Men det jag då är rädd för är att det kommer se dumt ut och bli ”för mycket” vindskiva på utsidan. Vad tror du?
Tack för svar!J Joak skrev:
Som jag skrev till föregående läsare:
Jag har funderat på samma lösning. Plåten bygger ner 35mm utanför vindskivan så det hade ju funkat med 22mm läkt.
Men det jag då är rädd för är att det kommer se dumt ut och bli ”för mycket” vindskiva på utsidan. Vad tror du?
Tack för svar!P pennybridge skrev:
Som jag skrev till föregående läsare:
Men det jag då är rädd för är att det kommer se dumt ut och bli ”för mycket” vindskiva på utsidan. Vad tror du? Det är en 170mm vindskiva
Liknande trådar
-
Är detta en rimlig offert för byte av vindskivor?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Vad är rimlig arbetskostad för byta vindskivor på ena gaveln på huset?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Bygger utebar, frågor om att skydda trä för utomhusmiljö
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad bygga först? Tak eller golv. Bygger till vår friggebod och stommen/regelverk är klart nu. Så: Ska jag lägga takspånt eller underlagsgolv först?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur bygger jag en skottramp för hockey?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus