Svårt att dra gränsen. Är det t ex ok att varna för att deras skitkassa 150-vinkelslip som brukar ge upp vid första bästa tillfälle? Lågt pris, men inte billig för det.
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Adrian Tepes Adrian Tepes skrev:
Jag är hemsk svag för deras småprylar, får alltid med mig ett gäng hem..
Åhh, tack!

Behöver både hjul och filtglidare så det var bra att jag blev påmind. Har du förresten testat någon av tvingarna? Lite sugen men jag vet inte vad dom duger till och "spännkraft 13kg" säger mig inte så mycket.
 
B Bästerortarn skrev:
Åhh, tack!

Behöver både hjul och filtglidare så det var bra att jag blev påmind. Har du förresten testat någon av tvingarna? Lite sugen men jag vet inte vad dom duger till och "spännkraft 13kg" säger mig inte så mycket.
Har inte hunnit testa på riktigt men kan klämma både dom stora och små på fingrarna utan att det gör alltför ont om det säger något haha. Jag ska dock ha mina för diverse tyg-projekt så duger till det.
 
Hep Hep skrev:
Svårt att dra gränsen. Är det t ex ok att varna för att deras skitkassa 150-vinkelslip som brukar ge upp vid första bästa tillfälle? Lågt pris, men inte billig för det.
Min egen åsikt, men självklart måste detta vara OK. Skulle t.o.m. klassa det som mycket viktig info i denna tråd. Skulle det bara vara en okritisk reklamtråd är det ju enklare att själv läsa reklambladet.
nanowires kommentar var väl dessutom ett skämt, vilket förstås bör vara OK i de flesta trådar, så länge det inte spårar ur alltför mycket.
 
  • Gilla
Emil.P och 5 till
  • Laddar…
Adrian Tepes Adrian Tepes skrev:
Har inte hunnit testa på riktigt men kan klämma både dom stora och små på fingrarna utan att det gör alltför ont om det säger något haha. Jag ska dock ha mina för diverse tyg-projekt så duger till det.
Tack & bock!

Ska limma lite på semestern så då lär dom i.a.f. duga till att klämma ihop skiten :)
 
B Bästerortarn skrev:
Tack & bock!

Ska limma lite på semestern så då lär dom i.a.f. duga till att klämma ihop skiten :)
Beror nog på vad som ska limmas och med vilken typ av limm. Enligt endel kräver viss limning oerhört högt tryck för att uppnå optimal hållfasthet. Men behöver det bara hållas på plats tills det torkar, så kanske även klämmor som inte kan skada fingrar räcker.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Tack & bock!

Ska limma lite på semestern så då lär dom i.a.f. duga till att klämma ihop skiten :)
Kan rekommendera dessa om det skulle finnas kvar i din butik, 2st små och 2st stora för runt hundringen. Har tryckt till ett regelverk med dom som jag absolut inte hade orkat för hand.
 
  • Två snabbspännare av märket Parkside, en liten och en stor, ligger på ett trämönstrat bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Adrian Tepes Adrian Tepes skrev:
Kan rekommendera dessa om det skulle finnas kvar i din butik, 2st små och 2st stora för runt hundringen. Har tryckt till ett regelverk med dom som jag absolut inte hade orkat för hand.
Har redan lite snabbtvingar men den lilla ser ju smutt ut. Är faktiskt på väg nu så jag ska hålla ögonen öppna. Inte alls verktygsrelaterat men eftersom ämnet är Lidl ..... Alpenfest denna vecka på Lidl och krusbärssylten är ett tips. Smaskens!
 
  • Gilla
Bygghemma_69 och 2 till
  • Laddar…
J JSten skrev:
Tips till er som har köpt Parkside pinnsvets och tröttnat på alla sladdar:[bild]
Lidls egna kabelkardborreband, och en bricka:
[bild]
Vips så har bläckfiskens armar tyglats:
[bild]
Inte lika prydligt som ditt montage måhända, men väldigt praktiskt!

Återstår ett par plasmor (de är hemska med sina 4 kablar/slangar) och nån gammal skräpsvets.

Stort tack igen för att du delade med dig av det tipset! 👍
 
  • Två svetsapparater med kablar och slangar, den vänstra grön och den högra gul, ligger på ett betonggolv i ett garage eller arbetsutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Vad händer om man parar en skiftnyckel och en svetstång?

[bild]
Det är ingen "svetsmuttertång", det är en skiftnyckel med "spärr".
Notera att den ställskruven som svetstänger oftast har saknas.
F-n vet hur den funkar i praktiken..
.
 
H hyggabus skrev:
Det är ingen "svetsmuttertång", det är en skiftnyckel med "spärr".
Notera att den ställskruven som svetstänger oftast har saknas.
F-n vet hur den funkar i praktiken..
.
Sambon kom hem med en för någon dag sedan:
En skiftnyckel märkt "Parkside" ligger på ett bord bredvid ett par herrsockor med förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Antingen är det ett måndagsex, eller så är det bara kass, men man får spänna ställskruven hyfsat hårt och när man stänger klämman så rör sig kanske käften ytterligare 0.25mm, d.v.s knappt något. Så inte imponerad. Någon annan som har köpt och har erfarenheter?

Angående ställskruv som vanliga svetstänger har, den utgörs av justeringsskruven till käften, så typ samma funktion. När du stänger klämman så skjuts justerskruven mot den fasta käften och tar då med sig den lösa käften, åtminstone i teorin, men min verkar kärva mot godset.

Generellt nöjd med grejer från Lidl, men ingen bra vecka för dem, https://www.byggahus.se/forum/threads/prylarnas-pris-pryl-hlr.352854/page-65#post-5826133.

V Vardagsrum skrev:
Inte lika prydligt som ditt montage måhända, men väldigt praktiskt!

Återstår ett par plasmor (de är hemska med sina 4 kablar/slangar) och nån gammal skräpsvets.

Stort tack igen för att du delade med dig av det tipset! 👍
Kul att man kunde inspirera 😊
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
Det är ingen "svetsmuttertång", det är en skiftnyckel med "spärr".
Notera att den ställskruven som svetstänger oftast har saknas.
F-n vet hur den funkar i praktiken..
.
Det var ju ironi 🙄 Först när jag såg bilden trodde jag den var en fotoshoppad. 🤪

Jag har ingen själv, men antar funktionen är att man ställer in skiftnyckel som vanligt men att armen sen spänner inställningsvredet så det lilla glappet försvinner och muttern då sitter fast.
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
J JSten skrev:
Sambon kom hem med en för någon dag sedan:
[bild]
Antingen är det ett måndagsex, eller så är det bara kass, men man får spänna ställskruven hyfsat hårt och när man stänger klämman så rör sig kanske käften ytterligare 0.25mm, d.v.s knappt något. Så inte imponerad. Någon annan som har köpt och har erfarenheter?

Angående ställskruv som vanliga svetstänger har, den utgörs av justeringsskruven till käften, så typ samma funktion. När du stänger klämman så skjuts justerskruven mot den fasta käften och tar då med sig den lösa käften, åtminstone i teorin, men min verkar kärva mot godset.

Generellt nöjd med grejer från Lidl, men ingen bra vecka för dem, [länk].


Kul att man kunde inspirera 😊
Men vad skall man använda verktyget till?

Frun köpte en batteridriven smältlimspistol som slutade ta laddning. Hänvisades i butiken till kundtjänsten på telefon.
 
Jag köpte en "multi purpose detector" idag för 99 kr. Innan jag öppnar den, har någon provat den och kan ge ett omdöme?
 
  • En hand håller i en förpackning för en Parkside Multi-Purpose Detector, som används för att hitta strömförande kablar, metalldelar, träreglar och håligheter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.