Avgasrör måste höra hemma i denna tråd va?

Exhaust system from Akrapovic shown next to a motorcycle wheel, placed on a cardboard box with Akrapovic branding in a garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
john68 och 9 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Avgasrör måste höra hemma i denna tråd va?

[bild]
Det är ju till "motoped".
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Avgasrör måste höra hemma i denna tråd va?

[bild]
3-pipigt. Triumph Tiger?
 
MathiasS MathiasS skrev:
Avgasrör måste höra hemma i denna tråd va?

[bild]
Grugga inte Titan mot Titan, det luktar hemskt
 
Tokslut Tokslut skrev:
Grugga inte Titan mot Titan, det luktar hemskt
Det viktiga är att det låter bra så ni andra hör när man kommer…..:)
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Argastesnickaren och 5 till
  • Laddar…
galento
Man har ett flertal gånger sett rådjur och älgar som vänt och sprungit
in i skogen igen när vi kommit på mc . Snyggt system 👍
 
galento galento skrev:
Man har ett flertal gånger sett rådjur och älgar som vänt och sprungit
in i skogen igen när vi kommit på mc . Snyggt system 👍
Jag är inte säker på att denna modell har samma effekt - när jag provkörde en mc med detta system monterat (det är ett helsystem utan katt) så körde jag förbi en älgko med två kalvar som stod precis i dikeskanten, på väg tillbaka stod de fortfarande kvar alla tre. Detta var på Dalarö så mycket trafik men alla hjälptes åt att signalera så det gick sakta förbi djuren….
 
galento galento skrev:
Man har ett flertal gånger sett rådjur och älgar som vänt och sprungit
in i skogen igen när vi kommit på mc . Snyggt system 👍
Det är inte alltid djur bryr sig om dönerör.

Flertalet rådjur står och ser ut som de vill mörda en trots man kört glidare med raka rör och 1500 kubik :p
 
galento
Ja det kan nog vara olika 😉 tog en bensträckare på ett ställe så kom alla kossorna och undrade vem jag var 😁
Men lagom ljud är ju bäst 😉
 
F
MathiasS MathiasS skrev:
Avgasrör måste höra hemma i denna tråd va?

[bild]
Att man hörs på hoj är en liten livförsäkring. Jag har två Termignoni ”race only” kolfiberburkar på Ducatin. Naturligtvis inga kattar samt Hypertrick map. Men jag fick faktiskt kasta på dB-killer, det dånade för mycket. Körde runt och kortväxlade för det var snudd på smärtsamt och kör ändå med proppar.
 
  • Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
F fsn skrev:
Att man hörs på hoj är en liten livförsäkring. Jag har två Termignoni ”race only” kolfiberburkar på Ducatin. Naturligtvis inga kattar samt Hypertrick map. Men jag fick faktiskt kasta på dB-killer, det dånade för mycket. Körde runt och kortväxlade för det var snudd på smärtsamt och kör ändå med proppar.
Statistiken säger att ”loudpipes” inte alls ”saves lives” men jag märker skillnad i tät trafik, dock är det förstås inte därför detta införskaffas, rätt ljud är en viktig del av upplevelsen för mig, det är det enkla skälet.
 
  • Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
galento
Samma här , men vad har ni för hjälmar ? Kör Arai med visir sen många år men har använt öppna hjälmar tidigare. Men tycker färgat visir funkar bättre än solbrillor och en trollslända i nyllet i 100 är inge vidare 😬
 
galento galento skrev:
Samma här , men vad har ni för hjälmar ? Kör Arai med visir sen många år men har använt öppna hjälmar tidigare. Men tycker färgat visir funkar bättre än solbrillor och en trollslända i nyllet i 100 är inge vidare 😬
Scorpion exo 1400 evo air för min del. Ville ha med inbyggt nedfällbart mörkt visir så det vanliga yttre kan vara transparent. Provade väldigt många hjälmar innan jag hittade en som passade mitt huvud. Går ofta att köpa till bra pris i nätbutiker utanför sverige men i eu, tex på Lois.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Avgasrör måste höra hemma i denna tråd va?

[bild]
Allt som brummar är välkommet, ju mer dessto bättre 🙂
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
galento galento skrev:
Samma här , men vad har ni för hjälmar ? Kör Arai med visir sen många år men har använt öppna hjälmar tidigare. Men tycker färgat visir funkar bättre än solbrillor och en trollslända i nyllet i 100 är inge vidare 😬
Rekommenderar integralhjälm med nerfällbart solskydd. Så behöver du inte direkt bry dig om att byta visir för mörkerkörning.

Såklart förberedd för telefon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.