Men en igelkott kan nästan fungera som hund, bara att man måste vara noga med att klappa den medhårs
 
  • Haha
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Storsockret
Kvällens promenad innehöll både viltspaning (hon ser ganska mycket ut som haren hon fick syn på) …

Hund med röd sele och grön bandage på vänster framben, kvällspromenad på trottoar framför en byggnad. Hunden har öronen spetsade och tungan utanför munnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


… och intensivt kvällssnack

Svart hund med tungan ute i en överväxt äng med högt gräs och klöverblommor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Svart hund med grönt koppel spanar ivrigt i högt gräs, omgiven av blommor och grönska, under en kvällspromenad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Äntligen av med allt vad bandage och tratt heter på Pingis för den här gången, men han löser nog det innan semestern börjar 😅

Närbild på en hundtass med tät päls och en hund som ligger på en vit, luddig yta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På tal om viltspaning så har vi jobbat mycket med reaktion mot katter tidigare, sen kom husägandet och därmed igelkottar så då fick vi ta oss an det med. Nu kommer det läskigaste viltet hittils, badleksaker!



Måste komma riktigt nära

Hundens nos trycker mot ett staket medan den spanar på något på andra sidan. Bakgrunden består av gräs och en träpåle som håller staketet på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
H
Ratatouille är en höjdarfilm, koncentrationen är total! Lite svårt att hålla sig för skratt stundtals.
En schäferhund tittar på filmen Ratatouille på en tv i ett vardagsrum, med en grön fotbollsliknande leksak bredvid sig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Patrik440
Igår blev det en tur med Judith, Jesko och Rosa.
Tre små hundar sitter i baksätet på en bil. En hund sover medan de andra två är vakna, en av dem med tungan ute och iförd en sele med texten "POLICE".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Tre små vit- och svartfläckiga hundar sitter på en soffa. Hunden till höger ser lite trött ut på hemvägen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Jesko såg lite trött ut på hemvägen.
Trött svart och vit hund som ligger i en bilbur mellan två bilsäten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



/ P
 
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Igår blev det en tur med Judith, Jesko och Rosa.
[bild]


[bild]

[video]

Jesko såg lite trött ut på hemvägen.
[bild]


/ P
Vad är det för finurlig grej ("hängmatta") ni har i baksätet? Och var skaffar man en sådan? Vi har en filt och i vår förra bil var det utmärkt men i den vi har nu ligger inte filten still.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
@Jiji googla på baksätesskydd eller bilsätesskydd, finns att köpa på mängder med ställen så du har massor med alternativ.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Cleo har fått göra en liten operation på ögonlocket. Inga problem säger hon. Ögondropparna tar hon med jämnmod och värktabletten som godis. Och leken får en helt annan dimension med tratten på!
Hund med ljus päls bär en tratt efter en ögonlockoperation, synlig rodnad vid ena ögat. Står på ett trädäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


 
  • Älska
  • Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Patrik440
Jiji Jiji skrev:
Vad är det för finurlig grej ("hängmatta") ni har i baksätet? Och var skaffar man en sådan? Vi har en filt och i vår förra bil var det utmärkt men i den vi har nu ligger inte filten still.
Det har min sambos syster köpt någonstans som dock inte passade i hennes bil.

Får fråga mig för var hon köpt den.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Det har min sambos syster köpt någonstans som dock inte passade i hennes bil.

Får fråga mig för var hon köpt den.
Det vore väldigt snällt. Jag tror att sådana där kanter skulle vara bra för Gråa Hunden. Han är ensam nu sedan ett par månader (Bruna Hunden blev väldigt sjuk så vi fick avliva honom) och det är lite stort och tomt i baksätet tror jag. Gråa Hunden är lite neurotiskt lagd dessutom. Plus att filten åker snett ...
 
  • Ledsen
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Föräldrarna på besök, sliter hårt att bli klappad så mycket 🤷

Två hundar ligger avslappnade på rygg i en soffa, en ljus och en mörk, med tassarna i luften.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Snigla och 10 till
  • Laddar…
Patrik440
Jiji Jiji skrev:
Vad är det för finurlig grej ("hängmatta") ni har i baksätet? Och var skaffar man en sådan? Vi har en filt och i vår förra bil var det utmärkt men i den vi har nu ligger inte filten still.
Den är köpt på Amazon fick jag reda på idag.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
Har man varit ute å grejat och ropar in hundarna så brukar Judith saknas.
Går man då ut å tittar mellan bilarna så brukar hon stå där och vänta för hon tror att jag skall meka med något eller kanske åka iväg med bilen .
:)
En svartvit hund står och väntar mellan bilar på en grusplan, omgiven av grönska. En svart bil till vänster och en blå bil till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Plockade blåbär med vår lilla hund men fick avbryta för den åt så mycket blåbär. Är inte säker på hur dens mage reagerar om den äter mycket.
Den tar åt sig och äter när man är ute och går också. Den tar också hallon och vinbär.
 
  • Älska
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Min dvärgschnauzer hälsar att det är ju bästa tiden på året för promenader nu för nu finns det gratis snacks i överflöd ute! De vanliga rundorna tar lite längre tid än vanligt för det skall stannas och ätas blåbär stup i kvarten. ❤️
Märkligt nog har krusbären långt ner på busken börjat försvinna också... 😉
En svart dvärgschnauzer med orange halsband äter krusbär från en buske bredvid en grusgång i trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 6 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Plockade blåbär med vår lilla hund men fick avbryta för den åt så mycket blåbär. Är inte säker på hur dens mage reagerar om den äter mycket.
Den tar åt sig och äter när man är ute och går också. Den tar också hallon och vinbär.
Precis som min Aida! Alla tre sorterna.
Men hon är ju i dobermannstorlek så hennes mage tål rätt mycket bär...
Även jordgubbar finns på menyn, men inte krusbär.
Än så länge.❤️
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.