Unikt namn
F Fideliox skrev:
[bild]Samma i höör
Det ser dock ut som det är den som drivs med sladd och inte bensinmaskinen.
200 för en eldriven är väl okej, men den går inte för 1300 ny.
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Det ser dock ut som det är den som drivs med sladd och inte bensinmaskinen.
200 för en eldriven är väl okej, men den går inte för 1300 ny.
Varför tror du att den han köpt är sladdriven? Det står ju petrol på kartongen och han har ju inte visat innehållet.
 
R Rikard_Sa skrev:
Varför tror du att den han köpt är sladdriven? Det står ju petrol på kartongen och han har ju inte visat innehållet.
Inlägget han svarar på visar en elektrisk.
 
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
Unikt namn
R Rikard_Sa skrev:
Varför tror du att den han köpt är sladdriven? Det står ju petrol på kartongen och han har ju inte visat innehållet.
Förpackning med texten "PARKSIDE Electric Lawn Trimmer".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så ser det citerade erbjudandet ut, medan john68 har en bensindriven.
 
C
Det är två olika trimrar.
200:- för en besindriven från fyndhyllan.
199:- för en sladdriven ordinarie pris.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
[bild]
Så ser det citerade erbjudandet ut, medan john68 har en bensindriven.
Sorry, jag missuppfattade vad du svarade på!
 
J JSten skrev:
Tips till er som har köpt Parkside pinnsvets och tröttnat på alla sladdar:[bild]
Lidls egna kabelkardborreband, och en bricka:
[bild]
Vips så har bläckfiskens armar tyglats:
[bild]
Lysande JSten, enkla lösningar är ofta de bästa! Jag blir smått galen ibland på alla dessa kablar. Inte blir det bättre av att svetsen står bredvid tre andra svetsar och en plasmaskärare heller.. Din lösning ska införas på alla maskiner! 👍
john68 john68 skrev:
"Fyndade" s[bild] idag för 200! Ord. Pris 1399. Har tidigare fyndat en bilningsmaskin för 200 också i samma butik. Är det ovanligt att de sänker så mycket?
Jag har sett det någon enstaka gång, och då alltid på verktyg jag redan köpt till fullpris..

Har fått för mig att det är returex som de sänker priset så pass mycket på, kan du kolla om din röjsåg såg ut att ha varit använd eller öppnad?

Jag fick f.ö en likadan levererad vid min ytterdörr igår som garantiutbyte. Felet på den gamla var att den plötsligt inte stängde av då man tryckte på strömbrytaren. En säkerhetsbrist alltså.

Är i övrigt rätt nöjd med maskinen, startar lätt och drar på rätt bra. Väger inte bly heller som de gamla 80-tals Husqvarnaröjsågarna. Misstänker dock att de kommer att vara funktionella långt efter Tysksågen gett upp..
 
  • Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
Har folk slutat att hamstra Lidlverktygen på rea?

Var i en butik i närmrådet igår kväll och det var extremt välfyllt på hyllorna trots att sommargästerna har ankommit.

Eller är det att Lidl fyller på löpande så att det inte längre lönar sig för "entreprenörer" att köpa 10 plasmaskärare och lägga ut på blocket.

Frågorna är så många :D
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Har folk slutat att hamstra Lidlverktygen på rea?

Var i en butik i närmrådet igår kväll och det var extremt välfyllt på hyllorna trots att sommargästerna har ankommit.

Eller är det att Lidl fyller på löpande så att det inte längre lönar sig för "entreprenörer" att köpa 10 plasmaskärare och lägga ut på blocket.

Frågorna är så många :D
Det kanske inte bara är jag som inte lyckats med mina "fynd" på lidl. Min Parkside tigersåg gav upp efter ett par timmars användning, förra veckan köpte jag ett munstycke till trädgårdsslangen, skiten läckte direkt vid första användningen... Jag hoppas fortfarande att jag kommer göra nåt bra köp men just nu står inte Parkside högt i kurs här hemma.
 
  • Gilla
  • Wow
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Det kanske inte bara är jag som inte lyckats med mina "fynd" på lidl. Min Parkside tigersåg gav upp efter ett par timmars användning, förra veckan köpte jag ett munstycke till trädgårdsslangen, skiten läckte direkt vid första användningen... Jag hoppas fortfarande att jag kommer göra nåt bra köp men just nu står inte Parkside högt i kurs här hemma.
Du har väl skickat den på garantireparation?
Min batteridrivna tigersåg från Parkside har fungerat bra men den batteridrivna handcirkeln har varit på garantirep. Dom brukar för det mesta håla bra men kvalitén är helt klart ojämn.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
N Niq skrev:
Du har väl skickat den på garantireparation?
Min batteridrivna tigersåg från Parkside har fungerat bra men den batteridrivna handcirkeln har varit på garantirep. Dom brukar för det mesta håla bra men kvalitén är helt klart ojämn.
Hade tyvärr inte kvar kvittot på tigern. Oklart också om det fanns nån garanti kvar då jag inte använde den alls under nåt år eller mer efter inköp. Den ligger i garaget i avvaktan på en ledig kväll då jag tänker dissikera den och se om det går att lösa. Motorn startar men den liksom fastnar i sig själv direkt. Har jag osannolikt flyt är det nåt som hoppat snett som går att lösa.
 
  • Gilla
Kongons
  • Laddar…
C
Appendix Appendix skrev:
Har folk slutat att hamstra Lidlverktygen på rea?
Det var ett tag sedan de hade något riktigt bra på rean. Men detta med plasmaskärarna var nog en unikum. De har kört många varv på den karamellen, men nu är nog marknaden mättad. Vet inte hur många jag känner som har en plasmaskärare. Aldrig använd i en kartong på hyllan i garaget, ifall man skulle behöva den någon dag 😂
 
  • Haha
  • Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Hade tyvärr inte kvar kvittot på tigern
Handlar du med Lidl plus har du digitalt kvitto.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Det var ett tag sedan de hade något riktigt bra på rean. Men detta med plasmaskärarna var nog en unikum. De har kört många varv på den karamellen, men nu är nog marknaden mättad. Vet inte hur många jag känner som har en plasmaskärare. Aldrig använd i en kartong på hyllan i garaget, ifall man skulle behöva den någon dag 😂
Underskatta icke husbehovet av plasmaskärare!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Hjaal och 8 till
  • Laddar…
F
V Vardagsrum skrev:
Underskatta icke husbehovet av plasmaskärare!
Jag säger ”njaaa” på den. Jag har rätt fri tillgång till kvalitativa plasmor i olika storlekar. Jag har lånat hem och använt ett par gånger de senaste 10 åren men det har varit EN gån jag tycker att det var en fördel. Det är en rätt omständig grej jämfört med en vinkelslip.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.