Storsockret Storsockret skrev:
Att frysa in en enda deg känns ju löjligt, och man kan ju inte låta ingredienserna förgås. Hade helt enkelt inget val.

[bild]

[bild]
Sen på bollen här men hur gör du Calzone i Oonin? Jag har en likadan ugn som dig men har misslyckats kapitalt med inbakade pizzor, medans din ser fin ut. Vad gör jag för fel?
 
Storsockret
possum77 possum77 skrev:
Sen på bollen här men hur gör du Calzone i Oonin? Jag har en likadan ugn som dig men har misslyckats kapitalt med inbakade pizzor, medans din ser fin ut. Vad gör jag för fel?
Nej jag har inte vågat mig på det än så jag kör mina inbakade i vanliga ugnen på pizzastål. Just den där tror jag iof var på vanlig plåt.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
R
Hemmagjord lasagne, rivna morötter och rödbetor..Det var så länge sedan så snart är det matkoma🫣
 
  • Hemlagad lasagne i en vit ugnsform, nygräddad med gyllene oststekt topp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Rickard.lj och 9 till
  • Laddar…
Tallrik med grillade baby back ribs, sötpotatisstrips och sallad med gurka, tomat, rödlök och salladsblad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grillade baby back ribs, sötpotatisstrips & sallad 👍
 
  • Gilla
Rickard.lj och 8 till
  • Laddar…
Gjorde Langos, blev inge bra deg🥴
Men med lite mungodis till så slank de ner.

En langos med creme fraiche, rödlök, räkor, svart kaviar och dill på en svart tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rickard.lj och 7 till
  • Laddar…
F fusion skrev:
Gjorde Langos, blev inge bra deg🥴
Men med lite mungodis till så slank de ner.

[bild]
Brukar du göra med potatis eller inte..? 😊 (degen)
 
Snigla Snigla skrev:
Brukar du göra med potatis eller inte..? 😊 (degen)
Japp, hade i potatis.

När jag hade friterat färdigt stod frugan i kö och ville fritera några av sina vårrullar. Resten åker in i frysen, hon lär väl stå och rulla några timmar till🥵
Själv passar jag på att njuta av ett par pilsner ute denna sköna kväll
Person rullar vårrullar vid köksbänk, stor panna fylld med nudlar och grönsaker, glas vin i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Friterade vårrullar ligger i en skål med hushållspapper, med en tång över dem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rickard.lj och 9 till
  • Laddar…
Nu är Måltiden bara en halv Wirre bort😉
Mat på grill, inklusive korv, grillat bröd, köttbitar, kyckling och träflis i aluminiumform.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Rickard.lj och 8 till
  • Laddar…
C
Storsockret Storsockret skrev:
Bevis för att man inte behöver anstränga sig så mycket för att bränna 600kr 😂
Ha ha, nä Bastard skäms verkligen inte för att ta betalt (vilket de förmodligen borde). 😬
 
  • Gilla
Storsockret
  • Laddar…
Frukosttajm - kvarg o fruktsallad 😃 egna björnbär (från förra året) och egna nyskördade PLOMMON från trädet.. 😍 (sen är det meloner, nektarin, banan och mango..)

Skål med kvarg och fruktsallad innehållande björnbär, plommon, meloner, nektarin, banan och mango bredvid tunnbrödsrulle med gurka, paprikastrimlor och skinka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En hand håller ett nyplockat plommon mot en mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Blev bjuden på lunch av babe, testade en "ny" asiatisk (mix) restaurang som vi missat hade öppnat i "stan" hehe..

Jag var lite svensson och tog tre små rätter :D nom nom.. kycklingspett med jordnötssås, friterade jätteräkor och sötsur sås.. samt biff med bambu och purjolök! (ja, jag fick ris till också..)

En tallrik med tre små rätter: kycklingspett med jordnötssås, friterade jätteräkor med sötsur sås och biff med bambu och purjolök, serverad med ris skymtar i skål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Maken tog en vietnamesisk soppa som jag inte riktigt minns vad den hette Pho? (nått liknande).. den var också god (passade på att smaka, för och se om jag vågar köpa den själv nästa gång hehe)

En person håller ätpinnar och en skål pho, en vietnamesisk soppa med biff, böngroddar, basilika och andra ingredienser, placerad på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Idag är jag på mathugget..

DAGENS MIDDAG:

Köttbullar med fetaost & soltorkade tomater, färskpotatis, fetaostsallad, inlagd gurka, kokt broccoli (ville bli av med lite färsk broccoli som jag hade i kylen) och tsatsiki… 😍

En tallrik med köttbullar, färskpotatis, broccoli, fetaostsallad, inlagd gurka och tzatziki.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tallrik med köttbullar toppade med tsatsiki, inlagd gurka, kokt potatis, broccoli och fetaostsallad med paprika, gurka, rödlök, tomat och salladsblad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev fruktsallad (frukosten .. om ni minns) med en näve tillagda jordgubbar… och vaniljsås!

En skål med fruktsallad toppad med skivad jordgubbar och vaniljsås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Rickard.lj och 4 till
  • Laddar…
H
Testade idag att göra kålpudding på färsk vitkål, gick precis lika bra. Enda skillnaderna var att det tog längre tid att bryna kålen och det försvann mycket av kålen pga mera vätska.
Bryning av färsk vitkål i en stekpanna med en slev bredvid, underlag för att göra kålpudding.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tallrik med kålpudding, tre potatisar, brun sås och lingonsylt, fotad bredvid bestick på träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
H husdrommaren skrev:
Testade idag att göra kålpudding på färsk vitkål, gick precis lika bra. Enda skillnaderna var att det tog längre tid att bryna kålen och det försvann mycket av kålen pga mera vätska.
[bild][bild]
Kålpudding är för jäkla gott! Finns bara en sak som är godare: Kåldolmar!
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Frun är på Söndagsfest med vänninorna…då körde jag & sonen Hämtpizza😎
Två stora inbakade pizzor på tallrikar med glas med cola och is, samt bestick på gula servetter på ett matbord med grå bordstablett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.