Likör 43:a med 1,5st Blåbärs Muffins😉
Likör 43 med is i ett glas med en metallsugrör och 1,5 blåbärsmuffins på ett träbord utomhus, gräsmatta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 10 till
  • Laddar…
Sådär, en rejäl omgång korvstroganoff klar. Nåt som jag alltid har i är Dijon senap och några teskedar Sambal.
Nu väntar Basmati riset på att kokas innan servering.

Panna med krämig korvstroganoff, garnerad med hackad persilja, redo att serveras med basmatiris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Cruzze och 11 till
  • Laddar…
F fusion skrev:
Sådär, en rejäl omgång korvstroganoff klar. Nåt som jag alltid har i är Dijon senap och några teskedar Sambal.
Nu väntar Basmati riset på att kokas innan servering.

[bild]
Sambal hade nog faktiskt vi i tidigare, när frun gör numer brukar det bli lite chili, cayenne och paprika utöver klassiska salt och peppar.
 
  • Gilla
fusion och 1 till
  • Laddar…
En mjuk tacos-wrap fylld med sallad, picklad rödlök, tacokryddad nötfärs, vitlöksdressing, guacamole och andra ingredienser hålls i en hand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Taco-fredag.. wraps.. mjuka bröd och några nachos till för lite krisp!

Sallad, tacokryddad nötfärs, picklad rödlök, vitlöksdressing (grekisk yoghurt o pressad vitlök), hotsauce. tacosalsa, riven ost och hemgjord guacamole 👌
 
  • Gilla
  • Älska
Lill72 och 8 till
  • Laddar…
F fusion skrev:
Sådär, en rejäl omgång korvstroganoff klar. Nåt som jag alltid har i är Dijon senap och några teskedar Sambal.
Nu väntar Basmati riset på att kokas innan servering.

[bild]
Den ser riktigt trevlig ut och med sambal och dijon så måste det bli gott 😀
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Lökpulver och soja kan vara hemligheten. 👍
Korv(bits)storleken lämnas härmed till andra 🌭
Skall vara dijonsenap i stroganoffen.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
F fusion skrev:
Vilken Falukorv använder du ? Melkers konkade väl, de hade suverän Falukorv. Vägrar Ica och Scan korv !

När jag vill göra snabb stroganoff/köttfärssås blir det tomatpure och grädde, massor med gul lök , ev lite creme fraiche och kryddor förstås.

Faan va hungrig jag blev nu , precis druckit en virre så kan inte åka å handla😢
Lidls delikatess falukorv är god. Tror det är Signal & Andersson som tillverkar den. Dom gör många andra korvar och bacon mm till Lidl.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Skall vara dijonsenap i stroganoffen.
Jag använder en knivsudd Colman's senapspulver i stroganoffen. Blir godast tycker jag.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
a.o.f a.o.f skrev:
Jag använder en knivsudd Colman's senapspulver i stroganoffen. Blir godast tycker jag.
Och en liten gnutta av denna så blir det lite tryck i smakerna. Rysligt stark men jäkligt god Burk med stark kryddsås med en rosa lock. Etiketten visar en arg ikon på en skål med eld och thailändsk text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
R
GoC GoC skrev:
Och en liten gnutta av denna så blir det lite tryck i smakerna. Rysligt stark men jäkligt god[bild]
Kan du kanske översätta för oss som inte kan språket🫣
 
  • Haha
Maria T
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Lidls delikatess falukorv är god. Tror det är Signal & Andersson som tillverkar den. Dom gör många andra korvar och bacon mm till Lidl.
Skojar du?? Jag har letat efter signal &Anderssons stekfläsk, har letat i alla affärer utom Lidl.
Helt klart bästa fläsket som finns.
 
GoC GoC skrev:
Och en liten gnutta av denna så blir det lite tryck i smakerna. Rysligt stark men jäkligt god[bild]
Den har frugan till all mat😇 rysligt stark

Korven var en halvring Gudruns 72% kött och en ring Delsbo korv med mindre kött mängd. Gudruns var bra rökt.
 
P Pappa1986 skrev:
Skojar du?? Jag har letat efter signal &Anderssons stekfläsk, har letat i alla affärer utom Lidl.
Helt klart bästa fläsket som finns.
Nej, det finns gott om charkprodukter från dom på Lidl många av de som är märkta Matriket kommer från Signal. SE 333 är Signal @ Andersson
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Lagt in egna gurkor och lite paprika från växthuset
Två glasburkar med inlagda gurkor och paprika, tagna från ett växthus, står på ett bord i ett rum med fönster i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
Inte mat, men till maten😉
Frökusar på lite blandade mjölrester , russin , solrosfrön, linfrön toppade med honungs vatten och havre flingor.

Brödfrallor med russin, solrosfrön, linfrön, toppade med havregryn, ligger på en bakplåtspappersklädd plåt redo att bakas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lill72 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.