J Jimman811 skrev:
Har idag ett yale doorman med fjärrövervakning/styrning.
Vill komplettera med ytterligare ett Yale doorman, och kommer då bli ett betonggolv mellan våningarna. Kommer jag då behöva en mottagare till för att det är betonggolv och två lås, kan appen hantera två olika mottagare ?
Jag har Verisuremodul i två Yale Doorman lås. Det fixar Verisureappen galant. Vi har också betongvalv mellan våningarna, kör med Ubiquiti wifi-accesspunkt som ger väldigt bra wifi i hela huset.
 
J Jimman811 skrev:
Har idag ett yale doorman med fjärrövervakning/styrning.
Vill komplettera med ytterligare ett Yale doorman, och kommer då bli ett betonggolv mellan våningarna. Kommer jag då behöva en mottagare till för att det är betonggolv och två lås, kan appen hantera två olika mottagare ?
Om det inte är flera saker emellan Verishure-sändaren och låsen kommer det fungera bra, i alla fall om du har v2n-lås. Det framgick inte i din post...
 
Har idag 3st v2n med verisure moduler. Nån som vet hur/om man kan ha en användare eller kod som bara får access till ett av låsen? Känns som en bra funktion men misslyckas inse hur man isf gör via verisures system. Kanske går med Yale? Fast lite osugen på att köra nya moduler mm?
T.ex hyra ut huset men vill behålla garaget låst.
 
  • Gilla
damm
  • Laddar…
G gillander skrev:
Har idag 3st v2n med verisure moduler. Nån som vet hur/om man kan ha en användare eller kod som bara får access till ett av låsen? Känns som en bra funktion men misslyckas inse hur man isf gör via verisures system. Kanske går med Yale? Fast lite osugen på att köra nya moduler mm?
T.ex hyra ut huset men vill behålla garaget låst.
Då får man har 2 olika system där garaget är inkopplat på ett av systemen och de andra låsen på ett system. Så har jag det...
 
  • Gilla
gillander
  • Laddar…
G gillander skrev:
Har idag 3st v2n med verisure moduler. Nån som vet hur/om man kan ha en användare eller kod som bara får access till ett av låsen? Känns som en bra funktion men misslyckas inse hur man isf gör via verisures system. Kanske går med Yale? Fast lite osugen på att köra nya moduler mm?
T.ex hyra ut huset men vill behålla garaget låst.
För att förtydliga, du kommer ha båda systemen tillgängliga i appen, men du måste "växla" mellan dem så det är litet mer pill för att hantera 2 system. Men fungerar smidigt i det stora hela om man inte sitter i appen hela dagarna och håller på med accesser till höger och vänster, men då skall man ha ett annat system.
Jag kommer byta mitt system till ett som klarar fler taggar och koder... Tight med 9 st brickor resp koder idag...
 
Y Yderfält skrev:
För att förtydliga, du kommer ha båda systemen tillgängliga i appen, men du måste "växla" mellan dem så det är litet mer pill för att hantera 2 system. Men fungerar smidigt i det stora hela om man inte sitter i appen hela dagarna och håller på med accesser till höger och vänster, men då skall man ha ett annat system.
Jag kommer byta mitt system till ett som klarar fler taggar och koder... Tight med 9 st brickor resp koder idag...
Har du något tips på vad man ska köpa istället?
Har några lägenheter och det är ju ett elände med nycklar hitt och dit...

Skulle vilja ha nån form av ellås med huvudbricka och brickor till varje lgh samt bricka till tvättstuga och övriga gemensamma utrymmen.
Går det att få in i HA är det ett plus.
Ska ju helst inte kosta en arm heller 🙂
 
Y Yderfält skrev:
För att förtydliga, du kommer ha båda systemen tillgängliga i appen, men du måste "växla" mellan dem så det är litet mer pill för att hantera 2 system. Men fungerar smidigt i det stora hela om man inte sitter i appen hela dagarna och håller på med accesser till höger och vänster, men då skall man ha ett annat system.
Jag kommer byta mitt system till ett som klarar fler taggar och koder... Tight med 9 st brickor resp koder idag...
Tack, jag får testa skapa ett system till. Jag använder appen väldigt sällan, e.g. bara när vi är borta för att kolla att kattvakten verkligen varit där mm.
 
  • Gilla
Yderfält
  • Laddar…
Y Yderfält skrev:
Då får man har 2 olika system där garaget är inkopplat på ett av systemen och de andra låsen på ett system. Så har jag det...

Men man måste ha 2 v-box då va? Alltså den som ska kopplas i routern
 
nino nino skrev:
Har du något tips på vad man ska köpa istället?
Har några lägenheter och det är ju ett elände med nycklar hitt och dit...

Skulle vilja ha nån form av ellås med huvudbricka och brickor till varje lgh samt bricka till tvättstuga och övriga gemensamma utrymmen.
Går det att få in i HA är det ett plus.
Ska ju helst inte kosta en arm heller 🙂
Jag har tittat på Beslagsbodeneslagsgruppens system BG2000. Vet inte om den går in i HA men är själv intresserad av det med i s f.

BG2000systemet är ju uppbyggt så att låset ansluts till en GW, BLE verkar de prata mellan varandra. GW ligger på IP, vi får väl lägga en FR hos HA eller HACS utvecklarna om att få in BGs system... :)

BG systemet klara avsevärt mycket mer individuella app/tagg/kod så för min del kommer det fungera bra och till vettig peng...
 
nino nino skrev:
Men man måste ha 2 v-box då va? Alltså den som ska kopplas i routern
Stämmer... En V-box = 1 system
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Y Yderfält skrev:
Stämmer... En V-box = 1 system
Aha... bra detalj. Synd att verisure inte bara kunde hanterat det inom ett system. Jaja, tack för bra svar! :)
 
  • Gilla
Yderfält
  • Laddar…
Undra om ett sånt här funkar i längden till en lägenhet så det ska sitta inomhus

Svart WiFi-dörrlås med kamera, 3D-ansiktsigenkänning, fingeravtrycksläsare och pekskärmsknappsats, visas på en produktsida med prisinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen finns det med låskista också för ungefär samma pris, men inte med kamera då
 
Tja, du måste ju hantera personuppgifter i form av filmmaterial då... Jag nöjer mig med koder och taggar ..
 
Y Yderfält skrev:
Tja, du måste ju hantera personuppgifter i form av filmmaterial då... Jag nöjer mig med koder och taggar ..
Ja du tänker på gdpr?
Om man helt låter hyresgästen få tillgång till låset så att man inte själv har tillgång till det mer än en bricka så man kan komma in vid ev akut ärende?
 
Har sumpat en handtagsfjäder till mitt yale classic, någon som vet om det är samma fjäder till nya L3S, fyrkantspinnen där verkar vara 8 mm istället för 7 mm? Lättare att få tag i det reservdelskittet. Eller förslag på McGyverlösning? Verkar inte allt fungera utan fjäder, lite märkligt kan jag tycka när pinnen är perfekt i längd
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.