mexitegel mexitegel skrev:
Oh, ja! Fick dock bestämt tvärnej av hustrun att mura växthuset i mexitegel när det begav sig för några år sen 😂.
Jag har en pall med mexitegel till övers om frun ger med sig och du får "go nuts" 🙌
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Kul att du lever upp till ditt användarnamn!
Har byggt tre nya P-plats:er på tomten i alla fall.

Först den som nu asfalterades:

Nybyggd parkeringsplats med en uppgrävd jordhög vid tomtgränsen och en grävmaskin i förgrunden. Gräsplätt och staket syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen var det den för släpkärran jämte garaget
(bra med stor maskin):

En grävmaskin från Volvo asfalterar en ny P-plats på en tomt. Grus läggs ut på marken, en lastbil och andra byggmaterial syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sist men inte minst byggdes en huavagnsparkering eller busshållplats som den kallas:

Nyasfalterad parkeringsplats på tomt med en gul slangvinda i mitten, omgiven av grönska och en liten vit bod till höger. Ett rött hus och en bil i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tror jag förtjänat användarnamnet... 😀
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
FredrikR och 19 till
  • Laddar…
K Kris1 skrev:
Putsade den första delen av det som är isolerat då jag måste få en liten stödmur där.
Kommer isolera resten av den väggen senare.
Körde fibernät och Finja s fiberputs B
Önskar man kunde sånt där själv :p
 
Fått alla plintar till friggeboden på plats
Hade en petig kvalitetsansvarig som skulle kolla alla hål innan plinten sattes ner
 
  • En grundläggning för en friggebod med trästomme, täckt med grus och ett nätstängsel i förgrunden, samt en skottkärra bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hund kontrollerar ett hål i marken bredvid en fundamentplint för en friggebod; en nivå och en murslev ligger på en träregel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röjd mark framför en tegelvägg med en hund i förgrunden. Verktyg och byggmateriel bredvid en öppen baklucka på en bil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
Klippte gräsmattan. Bensinen tog slut just här och såg det som ett tecken och satte mig istället med en kall i handen.

Morgondagens gjutning är uppskjuten…
 
  • Röd gräsklippare stannad på gräsmatta framför en sjö. Framför gräsklipparen syns en person som sitter med bara fötter i bildens nederkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
FredrikR och 15 till
  • Laddar…
S
A atomlab skrev:
Klippte gräsmattan. Bensinen tog slut just här och såg det som ett tecken och satte mig istället med en kall i handen.

Morgondagens gjutning är uppskjuten…
Jag som trodde du klippte gräset med grävmaskin…
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Jag som trodde du klippte gräset med grävmaskin…
Ibland är även jag civiliserad.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Så länge du inte dricker Pripps så… :-D
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Jaha, yngsta sonen kom hem från Afrikas skärgård med en present till pappa. Passar perfekt i bastun…
Skulptur av en färgglad regnbågsfärgad penis hänger från en vevkvarn på en trähylla, med foton och dokument fästa på väggen bakom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Wow
Per Eskilsson och 9 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Så länge du inte dricker Pripps så… :-D
Ingen risk
 
  • Gilla
Saelen
  • Laddar…
Googlat mig fördärvad om jag ska isolering eller ej mot ytterväggen i vårt suterränghus.
Så ingen utfört, bara sökt information…

Har även trådar här på forumet som ingen svarat i kring detta 😑
 
Ett litet steg framåt.

Många tunna lager och lång torktid. Men dörren blev vit till slut. Och nu sitter den där.
Ångrar färgvalet, hade hellre kört gul.
Men det blir nog bra.

Svartmålad förrådsbyggnad med en vitmålad dörr, omgiven av träd i en skogsmiljö. En stege lutar mot väggen, och byggmaterial ligger på marken bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Förråds bygget går framåt men idag ska det regna hela dagen så vilodag
 
  • Byggnation av förråd med ramverket till taket på plats, omgiven av byggmaterial och verktyg på marken, mot en bakgrund av grönska och himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående byggprojekt av ett förråd med uppställd träram, verktyg och material på marken, grönska och blå himmel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggprojekt av förråd med trästomme och grusgrund, en vit hund står på ramen, gräs och buskar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grundläggande för förråd med träram, grus och markduk, omgiven av nätstängsel och grönska. Utrustning som skottkärra och rördelar ligger bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 12 till
  • Laddar…
Fy f-n…. 😳


En vägg med fukt- och mögelskador täckt av en blå presenning under en renoveringsprocess. En träläkt skymtas mellan presenningen och väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Ledsen
FredrikR och 9 till
  • Laddar…
Totte_S
Gjorde i ordning den här ytan för 4 år sedan, grävde bort 9 lastbilar med jord, sten, spik, tegel, skor, cykeldelar, glas, porslin och gamla ben. Fyllde med 7 lastbilar bärlager och slitlager, ställde dit båten, och där har den stått och blockerat sedan dess - Nu är äntligen båten såld och ytan kan användas till nåt vettigare än parkeringsplats för kapitalförstöring. Nästan 100m2.
Lite som att spika dit den sista taklisten, så det kändes som att det platsade i denna tråden.
Utgrävd yta med grävmaskin och upplagd jord omgiven av stenmur och träd, med röd byggnad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En uppfart med en blå bil och släpvagn i bakgrunden, flera högar av grus ligger på marken bredvid en stenmur, betongfundament med metallbultar syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Båt på trailer och blå bil parkerade framför grusad yta kantad av en stenmur, omgiven av grönska och träd med en röd timmerstuga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grusyta på cirka 100m², omgiven av en stenmur och träd, med en stock och en kruka i mitten samt ett hus och tält i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 17 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.