Är nu mycket konfunderad hur i h-e det kan kan bli flera centimeters skillnad mellan sättstegen i vagnstyckena? Vagnstyckena är jämna och i våg i överkant men längre ner får jag flera centimeters skillnad mellan dem. Vagnstyckena sitter just nu löst i balkskor, har alltså ännu inte skruvat fast dem men alla sitter dikt an mot bärregeln.
Vagnstyckena är exakt lika så felet är inte där. Beror problemet på att balkskorna "styr" vagnstyckena på något sätt?
Vagnstyckena är exakt lika så felet är inte där. Beror problemet på att balkskorna "styr" vagnstyckena på något sätt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Bästa svaret
Tack för respons! Tyckte regeln såg okej ut men ska kolla igen, vangen närmast ribborna kan vara lite för långt in. Tänkte testa att hänga upp vangstyckena direkt mot regeln, dvs vid sidan av balkskorna för att kolla om det är balkskorna som spökar.B b8q skrev:
Efter att ryggskottet börjat ge med sig så kollade jag vagnstyckena. Helt galet i min mening! Lägger dem jämna i överkant och det skiljer som mest 2 centimeter i nederkant. Köpt från en av de största bygghandelsföretagen i landet, (inte B-max). Trodde inte man skulle behöva kolla dem innan. Reklamation på måndag. Tack alla för råd i alla fall!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto